דיווח: מדינות רוכשות באגים מהאקרים תמורת מאות אלפי דולרים

העיתון New York Times דיווח ב- 13 ביולי 2013 כי יש ממשלות המשלמות מאות אלפי דולרים להאקרים תמורת כשלים, באגים, נקודות תורפה ופרצות בתוכנות ובמערכות מחשוב אותם הן יוכלו לנצל לצרכיהן לרבות פריצה למערכות מחשוב במדינות אחרות.

לדברי העיתון בין הרוכשים: ה- National Security Agency, NSA בארה”ב ומשמרות המהפיכה באיראן.

בעבר היו האקרים מוכרים את התקלות שאיתרו לחברות תוכנה ששילמו עבור הגילוי ומיהרו לתקן את התקלות. רק לפני חודש הודיעה חברת Microsoft כי היא מעלה את תעריף התשלום שלה בתחום זה עד ל- 150,000 דולרים.

Howard Schmidt, לשעבר מתאם האבטחה הסייברית של הבית הלבן, צוטט בעיתון כאומר ש”כיום ממשלות מתחילות לומר ש’כדי להגן הכי טוב על ארצנו אנו צריכות תחילה למצוא את נקודות התורפה במדינות אחרות’. הבעייה היא שבהכרח כולנו הופכים להיות פחות מאובטחים”.

לדברי העיתון, ה- Center for Strategic and International Studies בוושינגטון טוען כי “ישראל, בריטניה, רוסיה, הודו וברזיל הן מקצת מהמדינות המוציאות הכי הרבה כסף” בתחום זה. אליהן יש להוסיף את קוריאה הצפונית וכן כמה שירותי ביון מזרח תיכוניים ומדינות באסיה/פאסיפיק דוגמת מלזיה וסינגפור.

כדי לקשר בין קונים למוכרים, קיימת שורה של מתווכים מקושרים היטב במעין בורסה המשווקים מידע לגבי התקלות וזאת בתמורה לעמלה של 15%.