דיווח: לראשונה בשווייץ, הבירה ברן הורתה למפגינים בהפגנות הקורונה לשלם עבור הוצאות האבטחה של הרשויות

15:44 11.11.2022

קטגוריות: בריאות/רפואה

תגים: , ,

לראשונה בשווייץ, הבירה ברן הורתה למפגינים בהפגנות הקורונה לשלם עבור הוצאות האבטחה של הרשויות במהלך ההפגנות הללו.

שישה מפגינים שהתנגדו לצעדים הממשלתיים בנושא ההתמודדות עם מגיפת קורונה צפויים להיקנס בקנסות שונים של 198 דולרים עד 990 דולרים. זאת לכיסוי הוצאות המשטרה במהלך ההפגנות הללו שהיו אלימות ונערכו ללא רישוי מתאים. מקצת מהמפגינים שתקפו אנשי משטרה במהלך ההפגנות הללו כבר הורשעו בבתי-משפט. אחרים צפויים לקבל צווי מניעה. כך אמר Reto Nause מנהל האבטחה של העיר ברן בראיון לטלביזיה הציבורית בשווייץ.

יצויין כי האפשרות להטלת עלויות על אזרחים קיימת בחוק המשטרה של קנטון ברן מאז יוני 2020. המצביעים בקנטון אישרו את הצעת החוק שנה קודם לכן. עפ”י חוק זה ניתן לקנוס מארגני הפרות החוק או אנשים המשתמשים באלימות בקנסות בגובה של 10,000 דולר ובמקרים קשים – 30,000 דולרים.

תנאי הסף להטלת קנסות הוא היות ההפגנות אלימות ושנערכו ללא היתר מראש והמשטרה חייבת להוכיח את אשמת האנשים הספציפיים המעורבים באירועים האלימים הללו. עפ”י ההערכות, עלויות המשטרה – שהייתה חייבת להיות נוכחת בכל ההפגנות בנושא הקורונה – הסתכמו בכ- 100,000-200,00 דולרים לכל אירוע.

משפטנים הביעו הערכה כי בית-המשפט העליון עשוי, בסופו של דבר, לשנות את החלטות הטלת קנסות בנימוק שהן פוגעות בזכויות יסוד. יותר מ- 13,700 אנשים מתו בשווייץ מקורונה ומהשלכותיה.