דיווח: יועץ ביון שמונה לאחרונה למימשל ביידן היה בעברו חבר בוועדה מייעצת להנהלת NSO Group לגבי מכירת תוכנת Pegasus לסוכנויות זרות

15:13 21.10.2022

קטגוריות: כללי

תגים:

העיתון הבריטי The Guardian מדווח כי Jeremy Bash, איש ה- CIA ומשרד ההגנה האמריקני (בתקופתו של Leon Panetta] בעברו ומי שמונה בחודש אוגוסט האחרון ליועץ ביון [intelligence advisory board] במימשל הנשיא ביידן בארה”ב, היה בעברו גם חבר בכיר בוועדה מייעצת להנהלת NSO Group לגבי מכירת תוכנת Pegasus לסוכנויות זרות.

לפי הדיווח בעיתון הבריטי, מדובר ב- Business Ethics Committee, BEC [שמנתה שמונה אנשים] בחברת NSO וגורמים רבים המכירים את הנושא ציינו כי הוא יעץ לחברה הישראלית בשאלה האם מכירות שעל הפרק ללקוחות ממשלתיים מסויימים ייראו – מבחינת המימשל האמריקני – כעסקות שניתן ‘לקבל’ אותן והאם ניתן להתקדם במימוש העסקות הספציפיות. ההחלטות ב- BEC היו צריכות להתקבל פה אחד והן היו סופיות. לכל חבר בקבוצה זו הייתה זכות וטו.

ג’רמי בש, עו”ד בהשכלתו, יעץ לחברת NSO באמצעות החברה-האם שלה, Q Cyber, בשנים 2017-2020. החברה שלו – Beacon Global Strategies, BGS – לא אישרה לעיתון את המידע בכללו ולגבי איזה מדינות הוא יעץ ל- NSO זולת העובדה שהוא יעץ בתוקף לחברה הישראלית שלא לעשות עסקים עם ערב הסעודית [הוא היה ממייסדי החברה בשנת 2013]. מאז קרה הדבר לפני ארבע שנים, בש ניתק את כל קשריו העסקיים עם NSO.

עפ”י שני אנשים המכירים את הנושא, בש נשכר לייעץ ל- NSO בידי חברת השקעות Francisco Partners שהייתה אז מבעלי NSO.

כזכור, מימשל ביידן הציב את NSO ברשימה השחורה [US blacklist] שלו בנובמבר 2021. ה- BEC סיימה פעילותה לאחר שחברת פרייבט אקוויטי Novalpina רכשה את NSO ושינתה את מדינויות האתיקה שלה.

יצויין כי בסוף הידיעה של הגארדיאן הבריטי נאמר שגור מגידו מהארץ/TheMarker תרם לידיעה.