דיווח: חברת Intel מיישמת במשרדיה בארה”ב טכנולוגיית אבטחה מבוססת זיהוי פנים כדי לזהות איומים

האתר The Oregonian/OregonLive (המסקר את מדינת אורגון ואת דרום מערב מדינת וושינגטון בארה”ב) דיווח ב- 11 במארס 2020 כי חברת Intel מיישמת במשרדיה בארה”ב טכנולוגיית אבטחה ביומטרית המבוססת זיהוי פנים כדי “לשפר את האבטחה של המשרדים והעובדים” באמצעות זיהוי  “יחידים בעלי סיכון גבוה”. בנוסף יש גם שימוש בטכנולוגיית קריאת לוחיות זיהוי של כלי רכב [license plate reading technologies].

החברה מעסיקה כ- 20,000 עובדים במדינת Oregon וכ- 50,000 בסך הכל ברחבי ארצות הברית. אמצעי האבטחה הללו מיועדים לא רק לגבי עובדי החברה אלא גם לגבי ספקים וקבלני משנה שלה.

עפ”י הדיווח, הטכנולוגיות הללו יושמו בקמפוסים Aloha ו- Ronler Acres [אתר הייצור והמחקר המוביל של אינטל] החל מ- 21 בפברואר 2020 וכן במספר מתקנים נוספים ויש תוכניות ליישום נרחב יותר בהמשך.

התמונות של העובדים המצויות על תגי העובדים מושוות עם תצלומים שנעשו בעבר בעזרת מצלמות וטכנולוגיה שסופקו בידי שתי חברות המתמחות בזיהוי פנים.

להערכת הפרסום, מדובר ביישום מערכת זיהוי פנים שהוא, ככל הנראה, הגדול ביותר במקום עבודה כלשהו ברחבי ארצות הברית.

העובדים, כך דווח, אינם יכולים להימנע מהסריקה הביומטרית דבר שמעמיד אותם במצב לא פשוט.

מבקרי השיטה הביעו ספק בדבר היעילות של אמצעי הפרטיות של אינטל. נתוני הפנים יישמרו במשך 30 ימים אלא אם כן תימנע גישה מאדם כלשהו ובמקרה זה הנתונים יישמרו ל- 30 שנים. נתוני עובדים לשעבר יישמרו למשך שנתיים לאחר סיום העסקתם.

בתגובה רשמית של החברה נאמר כי “אנו תמיד בודקים הזדמנויות לשפר האבטחה שלנו בדרכים שימזערו הפרעה ושיבוש כלשהם לעובדים שלנו ולמבקרים אצלנו”.

אתר החדשות מדווח גם כי מסר פנימי של אינטל מצביע על כך שהחברה זיהתה 200 אנשים כמי שמהווים איום רציני שיש להיזהר מפניהם.