דיווח: חברת הזנק יפנית פיתחה מסיכת פנים חכמה מחוברת לאינטרנט המעבירה מסרים ומתרגמת מיפנית לשמונה שפות אחרות – במהלך חבישתה

18:33 06.07.2020

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה מטוקיו כי בעיצומו של משבר קורונה, חברת הזנק יפנית בשם Donut Robotics  פיתחה מסיכת פנים חכמה מחוברת לאינטרנט [internet-connected smart mask] המעבירה מסרים ומתרגמת מיפנית לשמונה שפות אחרות – במהלך חבישתה.

מסיכת הפלסטיק הלבנה, “c-mask”, מתלבשת על מסיכות פנים סטנדרטיות ומתחברת באמצעות טכנולוגיית Bluetooth לסמרטפון או למחשב לוח (טבלט). אלה מסוגלים לשדר את המסרים המדובר למסרים כתובים, לבצע שיחות או להגביר את קולו של חובש המסיכה.

הרעיון נהגה ע”י מהנדסי החברה שניסו למצוא מוצר שיסייע לה לשרוד בתקופת משבר קורונה.

החל מחודש ספטמבר תחל החברה למכור ביפן את 5,000 המסיכות הראשונות במחיר 40 דולר ליחידה. יש כבר עניין במסיכות הללו גם בסין, בארצות הברית ובאירופה.

החברה גייסה סכום של 260,000 דולר עבור תהליך הפיתוח וזאת באמצעות מכירת מניות שלה באתר גיוס המונים. בתוך שלוש דקות החברה גייסה את סכום היעד ולאחר 37 דקות כבר הפסיקה את תהליך גיוס הכסף.

יצויין כי בשבוע שעבר דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה כי לדברי  Nikkei Asian Review, המימשל היפני החל להפעיל יישומון ניטור מגעים בהקשר של וירוס קורונה; היישומון מיועד למשתמשי מכשירי iOS/Android; היישומון – המכונה Cocoa – פותח בעזרת מהנדסים של חברת Microsoft שגוייסו לצורך כך לאחר שהממשלה העדיפה לוותר על החברות Google ו- Apple [שפיתחו יישומון מקביל] ולהעדיף את מיקרוסופט; שכנוע הציבור להשתמש ביישומון כזה הוא אתגר. לדברי University of Oxford  לכלים כאלה יש צורך בשיעור של 60% חדירה לפחות כדי שיהיו יעילים.