דיווח: חברות כבר שוקלות להתמודד על הרישיון הסלולרי הרביעי שיוענק בממלכה ההאשמית

העיתון Jordan Times דיווח כי שלוש חברות מקומיות כבר הביעו עניין ברכישת רישיון המפעיל הסלולרי הרביעי בירדן במטרה לספק שירותי תקשורת ניידת ופס-רחב אלחוטי קבוע.

רגולטור התקשורת של הממלכה ההאשמית [Telecommunications Regulatory Commission, TRC], שהודיע על כך ב- 26 בינואר 2013, צפוי להודיע עד סוף חודש מארס על התנאים והקריטריונים להתמודדות במכרז.

Jean-François Thomas מנכ”ל חברת הסלולר Orange Jordan אמר בשעתו כי כוונת ממשלת ירדן להעניק רישיון מפעיל סלולרי רביעי במדינה אינה בעלת היגיון ותשפיע באורח שלילי על שוק הטלקום בממלכה.

בפגישה עם עיתונאים באמצע דצמבר 2012 אמר כי הוא מתנגד להחלטת רגולטור התקשורת לא משום שחברתו מתנגדת לתחרות אלא משום שרמת התחרות בשוק זה היא כבר גבוהה כיום.

“לרוע המזל, אנו יודעים כי הממשלה ניצבת בפני תנאים כלכליים קשים ורוצה למכור רישיון סלולרי נוסף כדי לקבל כסף אולם מדובר בפיתרון לטווח הקצר בלבד ודבר שהינו בלתי הגיוני לטווח הארוך”, אמר מנכ”ל אורנג’ ג’ורדן.

כיום פעילות בירדן שלוש חברות סלולר: חברת Zain Jordan, חברת Orange Jordan וחברת Umniah.

עפ”י נתונים רשמיים, הגיע בסוף ספטמבר 2012 שיעור חדירת הסלולר בירדן ל- 138% עם כ- 8.767 מיליון מנויים סלולר (לאחר שבאמצע השנה היה 132%).

51% מהבעלות על חברת Jordan Telecom Group-Orange Jordan נמצאת בבעלות של חברת France Telecom.

יצויין כי Jean-François Thomas מונה לתפקיד מנכ”ל חברת הסלולר Orange Jordan לא-מכבר ובמחצית השנייה של חודש ספטמבר 2012 הוא אמר במסיבת עיתונאים כי לנוכח התחרות הקשה במגזר הטלקום בירדן על חברות התקשורת להתמקד בשירותי נתונים כדי להגיע לצמיחה וגידול. לדבריו שוק שירותי הקול בירדן רווי וההכנסות מהשירותים הללו נמצאות בירידה.