דיווח: חברה רוסית תפרוס רשת LTE-1800 בחצי האי קרים האוקראיני שסופח בידי הרוסים

דיווח ב- ComNews.ru מצביע על כך שהחברה הרוסית Tele2 Russia תפרוס רשת דור רביעי 4G Long Term Evolution, LTE בחצי האי קרים האוקראיני שסופח בידי הרוסים. הדבר צפוי לקרות כבר ב- 12 ביוני 2014 המכונה Russia Day, חג לאומי שנחוג ברוסיה בכל שנה מאז שנת 1992. הרשת תפעל תחיל בערים סימפרופול וסבסטופול [שירותי LTE בתדר 900 MHz].

החברה הרוסית Tele2 Russia קיבלה עדיפות לפעול על-פני מה שמכונה קבוצת ה- ‘Big Three’ של חברות הסלולר שכוללת את חברת MTS, חברת MegaFon וחברת Vimpelcom, וזאת לאור המיזוג הצפוי שלה עם נכסי הסלולר של חברת Rostelecom. יצויין כי חברת MTS Ukraine כבר פועלת באיזור וכן החטיבה האוקראינית Kyivstar של חברת Vimpelcom.

רגולטור התקשורת הרוסי הודיע כי לא ידרוש רישיונות נוספים עבור פעילות סלולרית באיזור מאותם מפעילים המחזיקים ברישיונות פדרליים.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הרוסית RIA Novosti דיווחה כי התוכניות לפריסת כבל תת-ימי של סיבים אופטיים בין רוסיה לבין חצי האי קרים נמצאות בשלב מתקדם וכי ייתכן שהכבל התת-ימי יהיה תפעולי כבר החודש. התקשורת מח.א. קרים אל רוסיה מסופקת כיום בתמיכת משרד ההגנה הרוסי בקרים.

כאן באתר פירסמתי שראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב קרא ב- 25 במארס 2014 לחברת התקשורת הרוסית Rostelecom להרחיב שירותיה לחצי האי קרים מוקדם ככל האפשר. הוא אמר את הדברים בפגישה לדיון באינטגרציה של קרים שסופח לרוסיה בהחלטה חד-צדדית ובעקבות תוצאות משאל עם בקרב תושבי חצי האי.

חברת התקשורת הרוסית Rostelecom היא בבעלות ממשלתית חלקית: ממשלת רוסיה היא בעלת 15% ממניותיה ואילו יתרת השליטה מתבצעת באמצעות מספר בורסות מה שהופך אותן לפגיעות במקרה של עיצומים אירופאיים בגין סיפוח קרים לרוסיה.

ראש הממשלה הרוסי אמר בפגישה כי לא יעלה על הדעת שתעבורת תקשורת רוסית רגישה “תעבור תוך שימוש ביכולות של חברות תקשורת זרות”.

הוא היפנה את תשומת לב משרד התקשורת הרוסי לעניין זה.

כיום מרבית הטלפוניה הקווית לקרים מבוצעת בידי חברת Ukrtelecom האוקראינית הנמצאת בבעלות הקונגלומראט האוקראיני הגדול ביותר SCM ואילו תעבורת הסלולר מבוצעת בידי חברות סלולר פרטיות. עם זאת מרבית השליטה על שתי רשתות סלולריות – MTS ו- VimpelCom היא בידי חברות רוסיות.

ה- Russian Ministry of Telecommunications and Mass Media ברוסיה הכין הצעת החלטה לגבי קידומות טלפון רוסיות חדשות לחצי האי קרים שסופח עתה לרוסיה ולעיר סבסטופול, עיר הנמל בדרום-מערב חצי האי (אשר משמשת בסיס ימי חשוב לרוסים ועד עתה – לאוקראינים). המשרד פירסם ב- 20 במארס 2014 קול קורא לציבור להביע דעתו בנושא. מדובר בקידומות לטלפוניה קווית בהתאם לתוכנית המספור הרוסית. אם ההחלטה תאומץ אזי הקידומת החדשה של העיר סבסטופול תהיה 869 והקידומת לשאר חצי האי קרים תהיה 365. כך הודיע Dmitry Alkhazov סגן שר התקשורת של הפדרציה הרוסית.

כמו כן פירסמתי כאן באתר כי אתר האינטרנט Cnews.ru דיווח שרוסיה שוקלת פריסת fibre backbone מרוסיה לחצי האי קרים וזאת בעקבות סיפוחה של קרים לרוסיה. קו הסיבים האופטיים ייפרס על גשר שייבנה מיצר קרץ’ (המפריד בין רוסיה לחצי האי קרים) מאזור העיר הרוסית קרסנודאר. אפשרויות נוספות הנשקלות ע”י הרוסים: radio-relay line או sea-bed line. עד כה היה חצי האי מחובר לאוקראינה באמצעות backbone line שהופעל ע”י החברה הלאומית האוקראינית Ukrtelecom.