דיווח: הילרי קלינטון אמרה ל- FBI כי קודמה בתפקיד Colin Powell הוא שיעץ לה להשתמש בדואר אלקטרוני הפרטי

17:17 19.08.2016

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

העיתון The New York Times  דיווח ב- 18  באוגוסט 2016 כי המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברי ושרת החוץ לשעבר הילרי רודהם קלינטון אמרה ל- Federal Bureau of Investigation , FBI כי קודמה בתפקיד Colin L. Powell – ששימש כשר החוץ בתקופת מימשלו של הנשיא George W. Bush  – הוא שיעץ לה להשתמש בחשבון דואר אלקטרוני פרטי.

כך עולה מסיכום המקרה כפי שהועבר ע”י ה- FBI לקונגרס האמריקני ביום שלישי 16.8.2016. סיכום זה מבוסס על תחקור בן 3.5 שעות שנערך להילרי קלינטון בתחילת חודש יולי. כזכור, לאחרונה James B. Comey ראש ה- FBI החליט שלא לפעול משפטית נגד קלינטון בנושא זה.

בתוך כך, העיתונאי Joe Conason העומד לפרסם בקרוב ספר בשם “Man of the World: The Further Endeavors of Bill Clinton” מדווח כי בחילופי מיילים בשנת 2009 שאלה קלינטון את קולין פאוול לגבי פרקטיקות המייל שלו בתקופת כהונתו כשר החוץ. העיתונאי גם מתאר ארוחת ערב שנערכת בתחילת כהונת קלינטון במשרד החוץ האמריקני בביתה של Madeleine Albright אף היא שרת חוץ לשער. בארוחת הערב נכחו גם Henry Kissinger ו- Condoleezza Rice.

לדבריו, לקראת סוף הארוחה, בעת הגשת מנת הקינוח שאלה אולברייט את הנוכחים לתת עצה אחת לשרת החוץ הנכנסת.  Colin L. Powell  הציעה לה להשתמש בדואר האלקטרוני שלה זולת לצורך תקשורת מסווגת שצריכה להיעשות דרך מחשבי משרד החוץ [State Department].

בתגובה פורסמה הצהרה ממשרדו של קולין פאוול בה נאמר כי לא זכורה לו אותה ארוחת ערב. הוא אכן שלח מייל לקלינטון בדבר השימוש שלו בחשבון מייל פרטי למסרים שאינם מסווגים.

■ פורסם לראשונה בחלון המבזקים באתר זה בתאריך  19.8.2016 בשעה 08:16

■ עדכון: 19.8.2016 בשעה 17:15