דיווח: החברות פייזר ומודרנה מעלות מחירי חיסוני קורונה לאיחוד האירופי; “החיסונים עובדים ויעילים, לכן החברות יכולות להעלות את הערך שלהם”

18:02 02.08.2021

קטגוריות: בריאות/רפואה

תגים: , , ,

לידיעת משרד הבריאות ולשם השוואה: עפ”י דיווח של העיתון הכלכלי הבריטי Financial Times  אתמול (1.8.2021), חברות הפרמצבטיקה Pfizer Inc ו- Moderna Inc העלו את מחירי החיסונים לקורונה במסגרת ההסכמים שלהן עם האיחוד האירופי.

עפ”י הערכות, הביקושים למנת חיסון שלישית והמשך התפשטות הוריאנטים מעלים את המחירים. מעריכים עוד כי ההסכמים החדשים יניבו לחברות התרופות הללו הכנסות של מיליארדי דולרים משום שמדינות ממהרות לרכוש חיסונים בנסיבות האלה.

העיתון מציין כי מדובר בעיסקאות להיקף כולל של 2.1 מיליארד מנות חיסון עד שנת 2023 עם שתי החברות.

לדברי העיתון, במסגרת ההסכמים החדשים של החברות עם האיחוד האירופי, חברת פייזר העלתה מחיר החיסון שלה ביותר מרבע ואילו חברת מודרנה – ביותר מעשירית.

עפ”י דיווח זה, המחיר החדש למנת חיסון של חברת פייזר עומד על 19.50 אירו (או 23.15 דולר) לעומת מחיר קודם של 15.50 אירו.

המחיר של חיסון של חברת מודרנה הינו 25.50 דולר למנה לעומת מחיר של כ- 19 אירו בהסכם הרכש הראשון בין הצדדים אולם פחות מהסכום של 28.50 שהוסכם עליו קודם לכן, וזאת בשל הגדלת ההזמנות צד האיחוד.

חברת פייזר סירבה לבקשת העיתון להגיב על הידיעה בטענה של סודיות. החברה מסרה רק כי “מעבר להסכמים הערוכים, אשר פורסמו בידי האיחוד האירופי, התוכן שלהם נשאר חסוי ולפיכך לא נגיב”.

סוכנות הידיעות רויטרס ביקשה תגובה של חברת מודרנה אך לא הצליחה להשיגה עד למועד פרסום הידיעה.

האיחוד האירופי הודיע לפני מספר ימים כי עד סוף הקיץ הוא עומד להגיע ליעד של חיסון לפחות 70% מכלל האוכלוסייה של האיחוד. בחודש מאי הודיע האיחוד כי הוא מצפה לקבל יותר ממיליארד מנות חיסון מארבעה יצרני תרופות עד סוף חודש ספטמבר הקרוב.