דיווח: האקרים פרצו לאתר Google.ps (הגירסה הפלסטינית של מנוע החיפוש גוגל) והשחיתו את דף הבית ככל הנראה במחאה על שימוש בתואר “ישראל” במקום “פלסטין” ב – Google Maps

האתר ZDNet מדווח כי האקרים פרצו לאתר Google.ps (הגירסה הפלסטינית של מנוע החיפוש גוגל) והשחיתו את דף הבית. בינתיים האתר חזר למצבו הרגיל. ככל הנראה הדבר נעשה במחאה ובערעור על הלגיטימציה של המושגים בהם נעשה שימוש ב – Google Maps לגבי ישראל/פלסטין.

בין היתר נכתב בדף שהושחת:

“uncle google we say hi from palestine to remember you that the country in google map not called israel. its called Palestine”

חברת Google הכחישה מאוחר יותר כי אתר שלה נפרץ וכי שירותי גוגל לאתר Google.ps לא נפגעו אם כי אישרה שמקצת מהמבקרים באתר הופנו לדף שונה והיא פועלת לתיקון התקלה.

הפעולה התבצעה באמצעות התקפת DNS כך שדף הבית הפנה את הגולשים אליו לשרת הממוקם במרוקו.

בחודש מאי 2013 דיווחתי כאן באתר כי חברת Google שינתה – החל מ- 1 במאי 2013 – את המונח “השטחים הפלסטינים” למונח “פלסטין” באתר www.google.ps וזאת בעקבות החלטת האו”ם מהשנה שעברה לשנות את הסטטוס של הרשות הפלסטינית מ”יישות משקיפה” ל”מדינה משקיפה שאינה חברה”.

כך אישר Nathan Tyler דובר גוגל בהודעה רשמית של החברה וציין כי החברה נועצת “עם מספר מקורות ורשויות כשהיא נוקבת בשמות מדינות. במקרה זה אנו הולכים בעקבות האו”ם וארגונים בינלאומיים אחרים”.

דובר משרד החוץ יגאל פלמור הגיב על העניין בפני סוכנויות הידיעות והעיתונות הזרה ואמר בין היתר כי “השינוי מעורר שאלות לגבי הסיבות מאחורי מעורבות מפתיעה זו של חברת אינטרנט פרטית בפוליטיקה הבינלאומית” והדגיש כי גוגל אינה ישות דיפלומטית. פלמור הוסיף כי אין לצעד של גוגל כל משמעות דיפלומטית או פוליטית.