דיווח: גל הברחות של משקאות קלים מספרד (בה מוטל עליהם רק מע”מ) לפורטוגל השכנה (בה מוטל עליהם גם מס סוכר)

13:55 12.11.2021

קטגוריות: כללי

תגים: ,

אתר החדשות הגרמני Deutsche Well מדווח על תופעה חדשה: כנופיות פשע מאורגן מנהלות הברחות של משקאות קלים מספרד (בה מוטל עליהם רק מע”מ) לפורטוגל השכנה (בה מוטל עליהם גם מס סוכר, החל משנת 2017). התופעה גם הצמיחה כבר קבוצה גדולה של מבריחי משקאות קלים מקצועיים.

רשויות אכיפת החוק הספרדיות הגבירו את הבדיקות במעברי הגבול שבין שתי המדינות לאור התגברות התופעה לאחרונה. גם מקבילותיהן הפורטוגזיות עורכות בדיקות וחיפושים מסיבה זו.

בפורטוגל ניכרת לאחרונה מגמה של הפחתת כמויות הסוכר שמשקאות הקלים המיוצרים במדינה וגם צריכת המשקאות הממותקים ירדה, לדברי משרד הבריאות הפורטוגזי.

ובתוך כך, דווח כי ספרד תאסור פרסומות של מזון ומשקאות עתירי סוכר המיועדות לצפייה של ילדים ובני נוער עד גיל 16. היא תקיף מוצרים שארגון הבריאות העולמי [World Health Organisation, WHO] הגדיר אותם כמזיקים לילדים.

מדובר בכל כלי התקשורת כמו גם באונליין וביישומים ניידים. זאת במגמה להקטין את המגמה הגוברת של השמנת ילדים במדינה. האיסור יהיה בתוקף החל מתחילת שנת 2022. כך אמר Alberto Garzón השר לענייני צרכנות לעיתונאים. לדבריו צעדים דומים כבר ננקטו במדינות אירופאיות אחרות דוגמת בריטניה, נורבגיה ופורטוגל.