דיווח: בעקבות ההתקפה הרצחנית בלוב, משרד החוץ האמריקני מחפש טכנולוגיות לאיתור דיפלומטים בעת שהייתם מחוץ לתחומי השגרירויות

העיתון InformationWeek האמריקני מדווח כי בעקבות ההתקפה הרצחנית על הקונסוליה האמריקנית בבנגזי ב- 11.9.2012 (בה נרצחו השגריר האמריקני בלוב כריסטופר סטיבנס ועוד שלושה אנשי סגל אמריקנים ונפצעו תשעה אחרים) והתקפות אלימות במקומות אחרים בעולם נגד נציגים אמריקנים רשמיים, מחפש עתה משרד החוץ האמריקני מערכת חדשה לאיתור הדיפלומטיים בעת שהם שוהים מחוץ לתחומי השגרירויות האמריקניות.

במסמכי רכש שפירסם משרד החוץ האמריקני נאמר כי מבוקש קבלן שיקים מערכת אשר תאתר את הדיפלומטים באמצעות אותות (סיגנלים) מהמכשירים הניידים שלהם לרבות טלפונים לווייניים ומכשירים סלולריים רגילים.

“ההגנה על נציגי המימשל האמריקני הנוסעים ממתחמים מוגנים ומאובטחים אל משרדי מימשל מקומיים היא בעלת חשיבות עצומה לביצועה של מדיניות החוץ של ארצות הברית”, נאמר במסמכי המכרז שכותרתו Personnel Tracking Locator Integrator Software and Support.

את המערכת המתוכננת יפעיל ה- Personnel Tracking and Locator (PTL) Section ב- Office of Security Technology אשר ב- Bureau of Diplomatic Security, זרוע האבטחה של משרד החוץ של ארצות הברית.

כיום מופעלת מערכת מיושנת בת תשע שנים אשר עוקבת אחר הדיפלומטים באמצעות משדרים המוצמדים לבלי הרכב שלהם או להם עצמם.

המערכת תתבסס בחלקה על מסד הנתונים Oracle Database 11g ועל Oracle Advanced Security.