דיווח: בהתערבות מועצת השורא (Shura Council) של לבנון נדחה פרסום הזוכים במכרז הסלולר במדינה ל- 11.11.2015

דיווח: מועצת השורא (Shura Council) של לבנון נענתה לפניית קבוצת התקשורת המצרית Orascom Telecom Media & Technology, OTMT  (המתפעלת את חברת הסלולר הלבנונית Alfa) והורתה אתמול ליחידת המכרזים במשרד ראש הממשלה הלבנוני לבטל פסילתה מהתמודדות על מכרז הסלולר במדינה ולאפשר לה להתחרות גם כן. החלטות מועצת השורא מחייבות את כל משרדי הממשלה והגופים הקשורים אליהם.

מדובר במכרז לניהול שתי חברות סלולר הנמצאות בבעלות המדינה Alfa ו- Touch.  המועד החדש שנקבע הוא 11 בנובמבר 2015.

אורסקום מנהלת את חברת Alfa שהיא בעלת יותר משני מיליון מנויים והכנסות שנתיות של כ- 800 מיליון דולר (שמתוכם 600 מיליון דולר מועברים למשרד התקשורת).

הצעתה נדחתה ע”י משרד התקשורת של לבנון בתואנה כי הגישה את המסמכים ביום הקובע 1 ביולי 2015 שעה לאחר הזמן שנקבע (חמש במקום ארבע אחרי הצהריים) ואילו אורסקום טוענת כי לא פורסם זמן סופי להגשה באותו היום.

Youssef Howayek יועץ לשר התקשורת הלבנוני אמר כי המשרד אינו מעורב בתהליך המכרז.

ביום שישי (9.10.2015) אמורים היו להתפרסם שמות הזוכים במכרז אולם גורם הקשור למכרזים אמר לעיתון הלבנוני  Daily Star כי רק שתיים מתוך שש החברות שרכשו את מסמכי המכרז [חברת Orange Group  הצרפתית וחברת Zain Group הכווייתית המנהלת כיום את חברת הסלולר Touch הלבנונית ] הגישו הצעות מפורטות. עפ”י תנאי המכרז חייבות להיות לפחות שלוש מתמודדות בתהליך.

חברת Vodafone Group הבריטית רכשה את מסמכי המכרז אולם מאוחר יותר הודיעה כי לא תתמודד בו. החברות הנוספות שרכשו את מסמכי המכרז הן חברת Maxis ממלזיה, חברת התורכית Turkcell וחברת Detecon המשתייכת לקונצרן Deutsche Telekom.

יצויין כי בין הידיעות המתפרסמות בימים האחרונים במספר אתרי חדשות יש סתירות לגבי מספר החברות שבפועל הגישו הצעות במסגרת המכרז כשאחד הדיווחים מדבר על שש הצעות (כולל אורסקום – בעקבות ההחלטה של מועצת השורא) וכי חברת וודפון הבריטית כן משתתפת בתהליך.

נושא מכרזי הסלולר בלבנון נמשך שנים רבות כשבמשך שנים הסיבה העיקרית לאי קיום המכרז הייתה המצב הפוליטי במדינה ובכל פעם הוארך המועד להחזקת רישיונות ההפעלה במספר חודשים. ההארכה האחרונה היא עד סוף שנת 2015. הזוכים במכרז אמורים להתחיל לפעול מ- 1 בינואר 2016 לתקופה של שלוש שנים והם ינהלו את שתי חברות הסלולר הלבנוניות עבור משרד התקשורת הלבנוני..