דיווחים: חברה מאסטוניה תסייע לרשות הפלסטינית בתחום הביומטריה

09:44 23.04.2021

קטגוריות: ביומטריה המזרח התיכון

תגים: ,

דיווחים בכלי תקשורת שונים באסטוניה בימים האחרונים מצביעים על כך שחברת התוכנה האסטונית Cybernetica  תסייע לרשות הפלסטינית בתחום הביומטריה לטובת זיהוי דיגיטלי ושירותים ממשלתיים.

עפ”י אותם דיווחים, שיתוף הפעולה של החברה האסטונית הוא עם משרד התקשורת וטכנולוגיית המידע הפלסטיני [Palestinian Ministry of Telecommunications and Information Technology] בראשות ד”ר Ishaq Sider.

החברה האסטונית צפוייה לשדרג את התשתית הקיימת של data exchange layer לשירותים דיגיטליים הפועלת כיום ברשות הפלסטינית, וזאת באמצעות ה- Unified Exchange Platform, UXP של חברת סייברנטיקה. דבר זה הינו חלק מתוכנית שתדרוש יישום של Digital ID במטרה לספק שירותים לפלסטינאים.

ה- UPX מאפשר שיתופיות מאובטחת של Digital ID ונתונים אחרים בין ארגונים שונים. באסטוניה הוא היה הגורם המוביל במעבר של המדינה הבלטית להפוך לחברה דיגיטלית, לדברי דו”ח של הבנק העולמי.

מערכת ה- National Data Exchange System, X-Road מאפשרת באסטוניה אספקת מגוון גדול של שירותים דיגיטליים הן מצד המגזר הציבורי והן מצד המגזר הפרטי.

מנכ”ל החברה האסטונית Oliver Väärtnõu אישר את המידע לגבי שיתוף הפעולה עם האסטונים. הוא ציין כי יישום המערכת והכשרה העובדים יהיו במהלכה של שנת 2021 כאשר התמיכה הטכני והייעוץ יימשכו מצד חברתו עד שנת 2026.