דיגיטיימס ריסרץ’: פרשת Samsung Galaxy Note 7 עשוייה לגרום ל- Apple לתפוס שוב את הובלת שוק הסמרטפונים ברבע הרביעי של 2016

16:30 16.10.2016

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: , , , ,

דו”ח של חברת המחקר Digitimes Research   שפורסם ב- 11 באוקטובר 2016 אומר כי פרשת התפוצצות הסוללות של מכשירי Samsung Galaxy Note 7 עשוייה לגרום לכך שחברת Apple תתפוס שוב את המקום הראשון ותוביל את מכירות הטלפונים החכמים (סמרטפונים) ברבע הרביעי של שנת 2016.

האנליסט הבכיר Luke Lin אומר כי הפרשה צפוייה להשפיע באופן רציני על כלל ייצור הסמרטפונים של סמסונג במחצית השנייה של שנת 2016 ומצב זה יגרום לשוב של אפל למקום הראשון לאחר שהייתה ממוקמת במקום השני מאז תחילת שנת 2011.

במקור צפתה סמסונג כי תייצר 12-13 מיליון יחידות של מכשירי Galaxy Note 7 במחצית השנייה של שנה זו. לאחר שהמקרה הראשון של התפוצצות סוללה פורסמה ב- 1.9.2016 התאימה החברה את תחזיות הייצור הצפויות שלה וקיצצה באמצע ספטמבר את הכמות החזוייה של המכשירים שייוצרו ברבע הרביעי של שנה זו(ל- 75-80 מיליון מכשירים). החברה קיוותה כי תוכנית ההחלפה של המכשירים הפגומים במכשירים חדשים תשמור על הביקושים למכשירי Galaxy Note 7 במהלך הרבע הרביעי של שנת 2016. ואולם, בסופו של דבר החליטה סמסונג להפסיק לחלוטין את ייצור המכשיר.

האנליסט של דיגיטיימס ריסרץ’ מעריך כי היקף כלל הייצור ברבע האחרון של השנה הנוכחית עומד על 70-75 מיליון יחידות.

נתונים אלה כמעט זהים לנתונים החזויים של Apple לרבע הרביעי. מדובר בהזדמנות עבור חברת אפל לעבור את סמסונג במונחי יחידות ולהפוך ליצרן מותג הסמרטפונים הגדול ביותר בעולם. בפעם האחרונה הדבר קרה ברבע הרביעי של שנת 2010.

יחד עם זאת, האנליסט Luke Lin אומר כי Samsung תמשיך להיות יצרנית הסמרטפונים המובילה בעולם לשנת 2016 כולה כשמדובר בכ- 300, מיליון יחידות לעומת כ- 210 מיליון יחידות של Apple.

“איזו ערבות וביטחונות יכולה סמסונג לספק כי הדבר לא יקרה שוב?” תוהה Ramon Llamas מנהל מחקר לתחומי טלפונים סלולריים ומכשור לביש [wearables] בחברת המחקר IDC. לדבריו האתגר של סמסונג היה ונותר לשמור על אמון לקוחותיה גם עתה לאחר הפסקת הייצור של מכשירי Galaxy Note 7. פיצוי כספי עשוי לשמר לקוחות אולם על סמסונג – כדי לזכות באמון מחודש של הלקוחות – יהיה גם להסביר להם מה השתבש ומה קרה. “בכל השקה שתהיה, סמסונג תהיה חייבת לעבור את השלב של לספר ללקוחות ‘זה מה שקרה’. אין דבר כזה [בהקשר זה] של יותר מידי מידע”.

הוא הזכיר את  בעיות האנטנה של מכשירי iPhone 4 בשנת 2010 שהביאו לכך כי מנכ”ל Apple  דאז Steve Jobs קיים מסיבת עיתונאים כדי להסביר את הפרשה. “הדבר היה מועיל מאוד כדי להפגין שאפל קשובה, אפל חקרה ואפל גילתה של ממצאי החקירה שלה וכי עברה דרך ארוכה כדי להפיג חששות”.