דונלד טראמפ: חב’ התקשורת השבדית Ericsson שיחדה את הילרי וביל קלינטון בתמורה לטובות הנאה

באסיפת בחירות באוהיו שערך המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, הוא האשים את חברת התקשורת השבדית Ericsson ששיחדה את הילרי וביל קלינטון בתמורה לטובות הנאה, בין היתר כדי להתחמק מהעיצומים על איראן. “מימשל טראמפ ישים קץ לשחיתות”, הכריז באסיפת הבחירות המועמד הרפובליקני ביום שני (22.8.2016).

לדבריו, בשנת 2009 הייתה נתונה החברה ללחץ מצד ארצות הברית בשל מכירת ציוד תקשורת למספר מימשלים מדכאים ובהם סודאן, סוריה ואיראן. מימשלים אלו השתמשו בציוד תקשורת זה כדי לנטר ולפקח את תושבי המדינות הללו.

הוא אמר עוד כי בשנת 2011 הוסיף משרד החוץ – שבראשו עמדה אז הילרי רודהם קלינטון – סחורות ושירותים נוספים לרשימת הסנקציות. באותה העת, חברת אריקסון שילמה לביל קלינטון סכום של 750,000 דולר תמורת הופעתו באירוע שלה בהונג קונג.

לדברי דונלד טראמפ, באפריל 2012 פירסם מימשל אובמה צו נשיאותי בדבר סנקציות על מכירות טלקום לאיראן ולסוריה אולם הסנקציות הללו לא היו לגבי פעילותה של אריקסון באיראן.

אריקסון מכחישה תשלום שוחד אך מאשרה כי שילמה לביל קלינטון תמורת הופעתו באירוע שלה בהונג קונג ב- 2011. דובר מטעם החברה אמרה אשתקד לעיתון Washington Post כי אין קשר בין הכסף לביל קלינטון לבין פעילויות החברה במזרח התיכון.

יצויין כי הקמפיין הנשיאותי של דונלד טראמפ זוכה לביקורת רבה בשבדיה, בין היתר מצד ראש הממשלה לשעבר Fredrik Reinfeldt וראש הממשלה המכהן Stefan Löfven.