דו”ח IBM Security X-Force: מספר התקפות הכופרה [Ransomware] ברבע השני של השנה היה גדול כמעט פי שלושה בהשוואה למספר ההתקפות ברבע הראשון של שנה זו

09:30 04.10.2020

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: ,

ביום חמישי (1.10.2020) בבוקר דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: דו”ח IBM Security X-Force: גידול שיא במספר התקפות הכופרה [Ransomware]  בחודש יוני 2020; מספר התקפות הכופרה ברבע השני של השנה היה גדול כמעט פי שלושה בהשוואה למספר ההתקפות ברבע הראשון של שנה זו.

Ransomware 2020: Attack Trends Affecting Organizations Worldwide, הדו”ח של יבמ מצביע עוד על כך שקבוצות הנוקטות באיומי כופרה משקיעות זמן רב בעדכון כלי וטכניקות הפעולה שלהן כדי להתאים לשיפורים שחברות פרטיות נוקטות כדי להתאושש בעקבות התקפות כופרה עליהן. מדובר, למעשה, בהמשך של מירוץ חימוש סייברי.

תופעה נוספת היא שאותן קבוצות ממזגות אל תוך התקפות הכופרה שלהן גם טכניקות של גניבות נתונים וסחיטה. באופן זה, הן גונבות מידע רגיש מהמערכות הממוחשבות של הקורבן לפני הצפנתו. אם הקורבן מסרב לשלם עבור מפתח לפענוח ההצפנה אזי התקופים מאיימים לשחרר בפומבי את המידע שנגנב ממנו.

הענף שנפגע יותר מכל מהתקפות כופרה הוא מגזר הייצור [manufacturing] כשחברות במגזר זה מהוות קרוב לרבע מכלל האירועים שטופלו השנה. במקום השני – מגזר השירותים המקצועיים. במקום השישי – ארגונים ממשלתיים.

חברת השעונים השווייצרית הידועה Swatch Group דיווחה השבוע כי בסוף השבוע שעבר גילתה שנפלה קורבן למתקפת כופרה על מערכות המחשוב שלה, דבר שאילץ אותה להשבית מקצת מהמערכות.