דו”ח שיוצג לממשלה בראשון: נמשכת המגמה של ביטויי שנאה מקוונת ואנטישמיות קלאסית ברחבי הרשת, במדיה החברתית וביישומונים לסמרטפונים

שר הכלכלה נפתלי בנט האחראי גם על המשרד לירושלים והתפוצות יציג בישיבת הממשלה ביום ראשון (25.1.2015)  את הדין וחשבון השנתי בנושא “האנטישמיות בשנת  2014 – מגמות ואירועים” המוגש בשיתוף עם ה- CFCA – הפורום לתיאום המאבק באנטישמיות.

הדו”ח קובע בין היתר כי “האינטרנט המשיך להוות קרקע פורייה במיוחד להתפשטות האנטישמיות (…) נמשכת המגמה של ביטויי שנאה מקוונת ואנטישמיות קלאסית ברחבי הרשת, במדיה החברתית, ובאפליקציות לטלפונים החכמים. תאוריות קונספירציה, ובראשן ‘הפרוטוקולים של זקני ציון’, ממשיכות להיות פופולריות ברשתות החברתיות ובאתרי אינטרנט”.

(…) השימוש כיום ברשתות חברתיות לפרסום דברי שנאה, אנטישמיות והכחשת שואה הוא נרחב ומעורר בעיות רבות. אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר ומייספייס משמשים קרקע פורייה לפרסום דברי שיטנה ברשת”.

(…) פייסבוק ושאר הרשתות החברתיות אינן מכירות באנטישמיות והכחשת שואה כצורות ביטוי של דברי שנאה ושיטנה. תלונות של משתמשי Facebook על תוכן פוגעני או בלתי ראוי נדחות והתוכן נשאר בפייסבוק”.