דו”ח חדש: 41% מאנשי המימשל הפדרלי מסכנים את הסוכנויות הפדרליות בשל הרגלי אבטחה ניידת

The 2014 Mobilometer Tracker: Mobility, Security, and the Pressure In Between, דו”ח של Mobile Work Exchange שהוזמן ע”י חברת סיסקו שפורסם ב- 15 בינואר 2014 אומר כי קיים פער ביו המדינויות המוצהרות לבין פרקטיקות והרגלי האבטחה בעת השימוש במכשירים ניידים ע”י עובדים פדרליים בארה”ב.

ה- Mobile Work Exchange הוא שותפות ציבורית-פרטית המתמקדת בהפגנת הערך של ניידות ועבודה-מרחוק. ממצאי הסקר מבוססים על כלי בחינה והערכה בשם Secure Mobilometer המיועד להבין טוב יותר בעיות ופגיעויות [vulnerabilities] של אבטחה ניידת [mobile security].

לדברי עורכי הסקר, 41% מאנשי המימשל הפדרלי – שהשתמשו בכלי בחינה והערכה Secure Mobilometer – מסכנים את עצמם ואת הסוכנויות הפדרליות בהן הם עובדים בשל הרגלי אבטחה ניידת.

הדו”ח אומר כי 90% מהעובדים הממשלתיים שהשתתפו בסקר משתמשים במכשיר נייד אחד לפחות: מחשבים ניידים, טלפונים חכמים [סמרטפונים] ו/או מחשבי לוח [טבלטים] – לצורכי עבודה.

רבים ממשתתפי הסקר נוקטים בצעדים בסיסיים לאבטחת נתוני הסוכנות בה הם עובדים כמו חסימת המחשב לשימוש כשהם יוצאים מחדריהם או אחסון קבצים במקום מאובטח אולם אינם מפגינים אותה זהירות כשמדובר במכשירים ניידים.

סיסקו אומרת כי בעתיד הקרוב מספרם של מכשירים ניידים שבשימוש יעלה על מספר אוכלוסיית העולם. בשנת 2017 צפויים להיות בעולם בשימוש יותר מ- 10 מיליארד מכשירים ניידים מחוברים.

הסקר מצביע עוד על כך ששישה אחוזים מכלל המשיבים המשתמשים במכשיר נייד לצורכי עבודה איבדו את הטלפון הנייד שלהם. בסוכנות פדרלית ממוצעת מדובר בסיכון של יותר מ- 3,500 לכשל אבטחה [security breach].