דו”ח חדש של IBM Security: העלות של כשל אבטחה הגיעה לשיא חדש במהלך מגיפת קורונה [ידיעה מעודכנת]

12:39 28.07.2021

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: , ,

2021 Cost of a Data Breach Report, דו”ח של חברת  IBM Security  שפורסם ב- 28 ביולי 2021 אומר כי העלות של כשלי אבטחה (Data Breaches) הגיעה לשיא חדש במהלך מגיפת קורונה: 4.24 מיליון דולר לאירוע אבטחה אחד בממוצע.

מדובר בנתון הגבוה ביותר זה 17 שנים ובגידול בשיעור של 10% בעלויות לעומת שנה קודם לכן.

לדברי עורכי המחקר, האימוץ של בינה מלאכותית, ענן היברידי וגישת zero trust approach הקטינו את הנזק הכספי של האירועים הללו.  הם מוסיפים כי כשלי האבטחה הפכו יקרים יותר מבחינת הנזקים הכספיים וקשים יותר להכלה בשל שינויים ותנודות תפעוליים קיצוניים במהלך מגיפת קורונה. בין היתר בא לידי ביטוי בהקשר זה נושא של עבודה מרחוק ע”י עובדים רבים והעברת פעילויות ארגוניות נוספות לענן.

ממצאי הדו”ח מצביעים על כך שתחום האבטחה מפגר מאחורי שינויי ה- IT הללו ופוגע ביכולת הארגונים להגיב ולטפל בכשלי האבטחה.

ארצות הברית היא המדינה בעלת כשלי האבטחה היקרים ביותר (9.05 מיליון דולר לאירוע בממוצע) כשאחריה המזרח התיכון (6.93 מיליון דולר) וקנדה (5.4 מיליון דולר).

הדו”ח מבוסס על ניתוח מעמיק של נתוני אירועי כשלי אבטחה שחוו יותר מ- 500 ארגונים ועל ממצאי סקר שנערך בידי Ponemon Institute עבור חברת IBM.

* עתה נותר להמתין ולראות האם בעקבות פרסום זה כאן, גם באתר ‘טלקום ניוז’ יפרסמו ידיעה בנושא וידביקו אליה (כמיטב המסורת) את הפרסומת הנצחית ל- NordVPN.

** עדכון: אתמול (28.7.2021) הגיח אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ עם אייטם חדש תחת הסיווג ‘נושא חם’ [אולי בהשפעת חום יולי-אוגוסט] שעוסק בדיוק באותו המחקר של IBM. תשע שעות (לאחר הפרסום שלי כאן באתר) נדרשו לו לפרסם הודעה לעיתונות שקיבל, ככל הנראה, מן המוכן מהדוברות של IBM וזאת לעומת הידיעה שאני פירסמתי ולא הייתה מבוססת על הודעה לעיתונות מיבמ ישראל.

וכמובן, Surprise, Surprise – בסוף האייטם שפירסם הוא הדביק אליו (כמיטב המסורת) את הפרסומת הנצחית ל- NordVPN, מבלי לציין שמדובר בפרסומת. מה שנקרא: פרסומת סמוייה  – גלוייה.