התובעת הכללית של ניו יורק: חברות הפס-הרחב מימנו ב- 2017 משלוח מיליוני תגובות כזב בעת ההתייעצויות של ה- FCC לגבי בחינה-מחדש של כללי נייטרליות הרשת [Net Neutrality]

06:37 09.05.2021

קטגוריות: אינטרנט

תגים: , ,

Fake Comments: How U.S. & Partisans Hack Democracy to Undermine Your Voice, דו”ח חדש של Letitia James התובעת הכללית של ניו יורק שפורסם ביום חמישי (6.5.2021), מצביע על כך שחברות הפס-הרחב מימנו בשנת 2017 משלוח מיליוני תגובות כזב בעת ההתייעצויות ציבורית של רשות התקשורת האמריקנית FCC לגבי בחינה-מחדש של כללי נייטרליות הרשת [Repeal of Net Neutrality Rules]; מתוך יותר מ- 22 מיליון תגובות שנשלחו, קרוב ל- 18 מיליון היו כוזבות כשהמימון לרבות מהן הגיע מחברות האינטרנט; חצי מיליון מכתבים מזוייפים בעניין זה נשלחו לקונגרס האמריקני.

מצד שני, היו גם מסרים כוזבים מהצד השני שתמכו בנושא נייטרליות הרשת. כך, למשל, נמצא במסגרת החקירה כי סטודנט למחשבים בן 18 שיגר 7.7 מיליון הודעות בתמיכה בנייטרליות הרשת.

בהודעה שפורסמה מטעם משרד התובעת הכללית של ניו יורק [Office of the Attorney General, OAG] נאמר בין השאר כי חקירה מקיפה של משרדה מצאה שחברות פס-רחב אמריקניות מובילות מימנו פעילותן של שש חברות שהיו מעורבות בקמפיין חשאי, מתוזמר היטב: פעילות לא-חוקית, בהונאה נרחבת, בפרקטיקות פסולות ובהתחזות למיליוני אמריקנים בנושא נייטרליות הרשת כדי ליצור רושם מוטעה בדבר תמיכה ציבורית ולהשפיע בצורה פסולה על הליך קבלת החלטות.

בין החברות הללו – חברות העוסקות בתחום השיווק ש’פיתו’ אנשים תמימים להיכנס לאתרים מסויימים תוך הענקת מתנות שונות ואז זיוף תגובות לצורך שימוש בהן במסגרת הקמפיין הכולל וכן נעשה שימוש בחברות של יצירת לידים באופן מסחרי.

הדו”ח אינו נוקב בשמות חברות הפס-הרחב המעורבות בנושא אם כי לדברי הודעת משרד התובעת הכללית הגיעו להסדר עם שלוש מהחברות יצרניות הלידים המסחריים שהיו מעורבות בפרשת נייטרליות הרשת, אשר היו פעילות גם ביותר מ- 100 קמפיינים אחרים, בנושאים שונים לחלוטין, שמטרתם להשפיע על סוכנויות רגולטוריות (אסדרה) ופקידי ציבור.