דו”ח חדש: חברת מחשוב הענן SoftLayer (חברה-בת של IBM) היא ה- ISP המספק הכי הרבה דואר זבל (SPAM) בעולם

19:17 24.10.2015

קטגוריות: אינטרנט

תגים: , ,

דו”ח חדש של Spamhaus.org  קובע כי חברת מחשוב הענן SoftLayer (שהוקמה ב- 2005, נרכשה ביולי 2013 תמורת 2 מיליארד דולר והפכה חברה-בת של IBM) היא ה- ISP המספק הכי הרבה דואר זבל (SPAM) בעולם [The World’s Worst Spam Support ISPs] והיא “הגיעה במהירות נתונים שרק לעיתים נדירות נצפו עד כה”.

הנושא גם דווח ע”י באתר KrebsOnSecurity של מומחה האבטחה Brian Krebs. פניותיו לחברת סופטליירס לא נענו במשך מספר שבועות והוא קיבל תגובה רק לאחר שפנה ישירות לחברה-האם IBM. החברה אמרה כי לאור גידול בפעילותה העולמית, ספמרים החלו לכוון פעילותם באמצעותה. החברה פועלת עם הרשויות, עם מומחי האבטחה של IBM ועם ארגונים דוגמת The Spamhaus Project כדי לנטרל את הגל הנוכחי של דואר זבל שהוא מקרה בודד. רק בחודש האחרון החברה סגרה 95% מחשבונות ה- SPAM שזוהו בידי Spamhaus וכי היא ממשיכה לפעול כדי לחסל את התופעה.

לדברי ספאםהאוז, נראה כי מקור התופעה הוא פעילות של פושעי סייבר (או כנופיית נוזקה) הפעילים בברזיל.

יצויין כי לאחר שקרבס פירסם ידיעה ראשונה בנושא, הודיעה לו חברת  Cloudmark, שאף היא מנטרת פעילות עולמית בתחום הדוא”ז כי הרשת של SoftLayer Technologies הייתה המקור הגדול ביותר בעולם של דוא”ז ברבע השלישי של שנת 2015, כי 42% מכלל המיילים שיצאו מהחברה היו ספאם וכי רמות הדוא”ז היוצאות כיום מהחברה גבוהות ב- 600 אחוזים לעומת הרמה שלפני שנה (לצד גידול של 180% בכמויות הדואר האלקטרוני הלגיטימי היוצא ממה).