דו”ח השקיפות של חברת Apple למחצית הראשונה של שנת 2019

Apple Transparency Report: Government and Private Party Requests, דו”ח השקיפות של חברת אפל למחצית הראשונה של שנת 2019 (מ- 1.1.2019 ועד 30.6.2019) פורסם עתה.

מהדו”ח בן 21 העמודים עולה כי בין הממשלות המובילות בבקשות מידע לגבי משתמשים בתקופה הזאת: ארה”ב, סין וגרמניה.

* ישראל אינה מופיעה ברשימות המדינות שביקשו מידע לגבי מכשירים [Worldwide Government Device Requests] או ברשימת הבקשות הממשלתיות למידע פיננסי [Worldwide Government Financial Identifier Requests]. היא אף אינה מופיעה ברשימת Worldwide Government Account Preservation Requests או ברשימת Worldwide Government Account Restriction/Deletion Requests.

* ישראל אף אינה מופיעה ברשימת בקשות החירום הממשלתיות [Worldwide Government Emergency Requests] שהוגשו בתקופה האמורה.

* ישראל מופיעה ברשימות המדינות שביקשו מידע לגבי חשבונות משתמשים [Worldwide Government Account Requests] וזאת עפ”י בקשה משפטית ברת-תוקף. עפ”י רשימה זו הוגשה בקשה ממשלתית ישראלית אחת לגבי שני חשבונות. במקרה זה אפל סיפקה “נתונים שאינם תוכן” [Non-Content Data].

* ישראל מופיעה גם ברשימת Worldwide Government App Store Takedown Requests – Legal Violations עם בקשה אחת להסרת יישומון מחנות היישומונים. בהערת שוליים נכתב כי מדובר בבקשה לגבי יישומון שמזיק לילדים. ברשימה הספציפית הזאת נכללות בין השאר גם סין, לבנון, פקיסטן, רוסיה, תורכיה ואיחוד האמירויות הערביות.