דו”ח היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות לשנת 2021: “במהלך השנה התקבלו מספר תלונות של עובדים במשרד התקשורת בנוגע לגזענות. התלונות הועברו לטיפול גורמי הטיפול המתאימים”

13:16 21.03.2022

קטגוריות: כללי

תגים:

ביום שני, 21.3.222, פירסם משרד המשפטים את דו”ח היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות לשנת 2021.

בין היתר סוקר הדו”ח את המצב בכל אחד ואחד ממשרדי הממשלה. בחלק העוסק במשרד התקשורת [עמ’ 114 – כאן] נאמר כי “במהלך 2021 נערכה סדרה של פגישות עם נציגי כל חברות התקשורת, במטרה לרתום אותם לחתימה על אמנה למניעת גזענות ולהעסקה מגוונת. האמנה קוראת לחברות הנותנות שירות להקפיד על שירות הוגן במוקדי השירות, ולחברות המשדרות – לוודא גיוון על המסך והנכחה חיובית גם של המיעוטים בחברה הישראלית”. כמו כן מצויין כי אתר האינטרנט של משרד התקשורת מתורגם לערבית.

באשר לפעילות הפנים־משרדית למאבק בגזענות, הדו”ח אומר כי “במשרד צויינו מועדים מיוחדים, הופצה לומדה למניעת גזענות והופצו פרטי הממונה למניעת גזענות לכלל העובדים.

“בעקבות מבצע ‘שומר החומות’ קוימו שיחות פרטניות עם עובדים לגבי תחושותיהם במשרד והאקלים הארגוני. לא קוים כנס בשל העדר תקציב”.

“במהלך השנה [שעברה] התקבלו מספר תלונות של עובדים במשרד בנוגע לגזענות. התלונות הועברו לטיפול גורמי הטיפול המתאימים”.

בדו”ח לא פורטו התלונות הללו, ומה מצב הטיפול בהן.

* בנובמבר 2020 פורסמה הודעה לעיתונות של משרד המשפטים לפיה “בהתאם להחלטת ממשלה מספר 1958 מונו ממונים למניעת גזענות ואפלייה במשרדי ממשלה השונים. הממונים למניעת גזענות יהיו כפופים מקצועית ליחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, ויעברו הכשרה מתאימה על ידי היחידה ותהווה עבורם כתובת מקצועית לפניות ולהתייעצויות.

“תפקיד הממונה למניעת גזענות על פי החלטת הממשלה 1958 מיום 1.8.2016: להוות כתובת משרדית להגשת תלונות בנושא גזענות הן מעובדים והן ממקבלי שירות, ולהעבירן לטיפול הגורמים המוסמכים. להוביל שינוי מדיניות בהקשר של מניעת גזענות ואפליה. לקדם תרבות ארגונית שוויונית. לרכז את פעולות המשרד בנושא מניעת גזענות. לייעץ למנכ”ל בתחומים המקצועיים של מניעת גזענות.

“כמו היחידה, גם הממונים עוסקים בגזענות כלפי כלל קבוצות האוכלוסייה בישראל”. עפ”י אותה הודעה, במשרד התקשורת הממונה לתחום זה היא מירב שטרוסברג-אלקבץ, מנהלת תחום הגנה על הצרכן.