דו”חות חדשים לגבי השימוש בחוסמי פרסומות [Ad Blockers] והשפעתו

Worldwide Digital Advertising: 2016-2020 ו- Digital Advertisers vs The Ad Blockers, דו”חות חדשים של חברת המחקר Juniper Research שפורסמו ב- 11 במאי 2016 אומרים כי אובדן הכנסות בעולם כתוצאה מחוסמי פרסומות [Ad Blockers] יגיע בשנת 2020 ל- 27 מיליארד דולר, כ- 10 מכלל שוק הפרסום הדיגיטלי.

מצב זה גורם לכך שמצד אחד יש פעילות נמרצת להתגבר על האתגר של חסימת האתרים כדי שלא להינזק מכך ומצד שני יש פעילות של מפתחים (הצפוייה לגדול בחמש השנים הקרובות) כדי להפוך את חוסמי הפרסומות למתוחכמים יותר ולקשים יותר מבחינה של התגברות עליהם.

סקר בינלאומי שערכה חברת  Accenture  בקרב 28,000 צרכנים ב- 28 מדינות וממצאיו פורסמו ב- 18 באפריל 2016 אומר כי חוסמי פרסומות [Ad Blockers] מהווים איום רציני גובר על עתידה של תעשיית הפרסום הדיגיטלי, הגם שמדובר באיום יחסית חדש. 61% מהצרכנים שנסקרו מודעים לאופציות שונות של הסרת פרסומות ובהן האפשרות של חסימת פרסומות. 42% מהנשאלים אמרו כי הם מוכנים אף לשלם עבור חיסול ההפרעות הנגרמות ע”י פרסומות.

בתוך כך דווח כי חברת comScore אומרת שכ-  10% ממשתמשי המחשבים הנייחים בארצות הברית משתמשים בחוסמי פרסומות. לדברי קומסקור, האימוץ של חסימת פרסומות נשאר יציב במחצית השנייה של שנת 2015.

עפ”י דו”ח של PageFair נכון לאוגוסט 2015 היו בעולם 198 מיליון משתמשי חסימת פרסומות פעילים, גידול שנתי בשיעור של 41%.

חברת המחקר eMarketer  מעריכה כי 20.5% ממשתמשי האינטרנט בבריטניה ישתמשו במהלך שנת 2016 בחוסם פרסומות והנתון יגדל ל- 27% בשנת 2017.