דואר ישראל: מכרז לשירותי ייעוץ אסטרטגי

הגוף המפרסם: חברת דואר ישראל בע”מ

נושא המכרז: מכרז לשירותי ייעוץ אסטרטגי

מס’ המכרז: 172840

תאריך פרסום: 27 ביוני 2021

מועד אחרון: 17 באוגוסט 2021

הערות: “חברת הדואר היא חברה ממשלתית אשר החלה לפעול בחודש מרץ 2006, על פי רישיון שקיבלה ממשרד התקשרות מכוח חוק הדואר, תשמ”ו – 1986 ובאה במקומה ובנעליה של רשות הדואר.  חברת הדואר עוסקת במתן שירותי דואר ארציים ובינלאומיים, שירותי בנק הדואר ושירותים קמעונאיים אחרים. לחברה מחזור עסקים שנתי של כ- 1.9 מיליארד ש”ח, היא מעסיקה כ- 5,000 מועסקים ובעלת פריסה ארצית רחבה של יותר מ- 1,300 נקודות שירות.

“בשנת 2018 הסתיימה עריכת התוכנית האסטרטגית של חברת הדואר ויישומה החל בשנת .2019  כנגזרת מהתוכנית האסטרטגית בוצע שינוי במבנה הארגוני כך שחברת הדואר תוכל להתנהל באפקטיביות עסקית וארגונית.

“הסביבה העסקית המשתנה שבה פועלת חברת הדואר מחייבת בחינה מתמדת של התוכנית האסטרטגית לצד העלאת רמת השירות הניתן ללקוחות חברת הדואר.  לפיכך, מבקשת חברת הדואר לקבל שירותי ייעוץ וליווי מקצועי לתיקוף התוכנית האסטרטגית משנת 2018, במסגרתה תיערך בחינה של המטרות העסקיות של חברת הדואר תוך השוואה לחברות/גופים/ארגונים העוסקים בהעברה ומסירה של דברי דואר בחו”ל, זיהוי תהליכים ומגמות בתחום שירותי הדואר ובנק הדואר, דיוק תוכניות בתחומים ספציפיים בהתאם להזדמנויות עסקיות והתווית תוכניות מעודכנות למיצוי הפוטנציאל העסקי של חברת הדואר.

“מתן השירותים נשוא מכרז זה כרוך בחשיפה למידע ותכנים רגישים וסודיים הדורשים יחסי אמון מיוחדים כלפי חברת הדואר ולכן נדרשת חובת סודיות, שיתוף פעולה ואמון מלא מול חברת הדואר בשים לב למהותם של השירותים.

“המציע שהצעתו תבחר במסגרת מכרז זה, יעבוד בשיתוף פעולה מלא מול ועדת ההיגוי העליונה, מנהלת הפרויקט וצוותי היגוי ייעודיים של חברת הדואר אשר אף בקביעת הרכבם תסתייע חברת הדואר ביועץ. היועץ יסייע לחברת הדואר בתיקוף התוכנית האסטרטגית, בהגדרת כיווני הפעולה למימוש הפוטנציאל העסקי, בקביעת יעדים ומשימות, בהגדרה ותיעדוף של תחומי פעילות חברת הדואר.

“לאחר אישור התוכנית בידי חברת הדואר, שמורה לחברת הדואר זכות הברירה (אופציה) להזמין מן היועץ שירותי ליווי והטמעה של התוכנית במסגרתם יכין היועץ תכנית ליישום התוכנית, יקבע מדדים לבחינת הביצוע ובקרה שוטפת על פעילות צוותי המשימה שיוקמו, אם יוקמו וילווה את חברת הדואר ביישום התוכנית.

“תקופת ההתקשרות עם היועץ תהא לשנה אחת. תקופת החוזה תוארך מאליה לתקופה של שנה נוספת בכל פעם, עד שתי תקופות נוספות סך הכל”.