דואר ישראל: מכרז למתן רשות שימוש בפלטפורמת תשלומים אלקטרונית – “ארנק דיגיטלי”, כולל תחזוקה, תפעול וניהול המערך התפעולי והשיווקי של האפליקציה לבתי עסק ולקוחות

הגוף המפרסם: דואר ישראל

נושא המכרז: מתן רשות שימוש בפלטפורמת תשלומים אלקטרונית – “ארנק דיגיטלי”, כולל תחזוקה, תפעול וניהול המערך התפעולי והשיווקי של האפליקציה לבתי עסק ולקוחות

מס’ המכרז: 171101

תאריך פרסום: 26 באפריל 2021

מועד אחרון: 8 ביוני 2021

הערות: חברת דואר ישראל בע”מ – בנותנה את השירותים הכספיים מטעם חברת בנק הדואר בע”מ מזמינה בזה להציע לה הצעות למתן רשות שימוש בפלטפורמת תשלומים אלקטרונית – “ארנק דיגיטלי” ובכלל זה, מבלי לגרוע, ביצוע פיתוחים והתאמות, ממשקים, תחזוקה ותפעול וניהול המערך התפעולי והשיווקי של האפליקציה לבתי עסק ולקוחות.

חברת דואר ישראל בע”מ היא חברה ממשלתית העוסקת במתן שירותי דואר, שירותים כספיים מטעם בנק הדואר ושירותים קמעוניים נוספים. חברת הדואר מספקת שירותים ללקוחותיה ביחידות הפרוסות בכל רחבי הארץ. חברת בנק הדואר בע”מ התאגדה בישראל והחלה בפעילותה ביום 1.3.2006 כחברה-בת של חברת הדואר וזאת מכוח הוראות חוק הדואר, התשמ”ו – 1986. בחוק הדואר נקבע, בין היתר, כי חברת בנק הדואר הינה חברת בת של חברת הדואר כאשר כל מניות חברת בנק הדואר מוחזקות בידי חברת הדואר.

בהתאם להוראות חוק הדואר, ה”שירותים הכספיים” (שירותי חברת בנק הדואר)  ניתנים באמצעות חברת הדואר על ידי עובדי/סוכני חברת הדואר וביחידות חברת הדואר/סוכנויות הדואר.

חברת הדואר מבקשת להרחיב את סל ה”שירותים הכספיים” הניתנים ללקוחות בנק הדואר ולשם כך מבקשת לקבל הצעה לשימוש באפליקציה הניתנת להתקנה בטלפונים חכמים אשר תאפשר לבעלי חשבונות בנק הדואר ולקוחות נוספים (שאינם בעלי חשבון בבנק הדואר) לקבל שירותים דיגיטליים מתקדמים באמצעות התקנת האפליקציה במכשיר הטלפון האישי שלהם (סמרטפון).

הספק יידרש להתאים את המערכת המוצעת לדרישות חברת הדואר ולבצע בה פיתוחים, התאמות וממשקים כך שתאפשר מתן השירותים הנדרשים לבעלי חשבונות בנק הדואר.

כמו כן יידרש הספק לעצב את האפליקציה באופן שיזוהה ע”י הלקוחות כאפליקציית ארנק דיגיטלי של בנק הדואר.

בין השירותים המתקדמים שתאפשר האפליקציה לספק יכללו השירותים הבאים: רישוי וזיהוי לקוח, מתן אפשרות לניהול יתרות בשקלים ובמט”ח ממספר מקורות (חשבון בנק הדואר, כרטיסי חיוב/אשראי, כרטיס נטען, הפקדת מזומן ועוד), ביצוע פעולות פיננסיות (כמו ביצוע תשלומים, העברת כספים או רכישת טובין בבתי עסק ובאינטרנט), הפעלת מועדון לקוחות וניהולו והפעלת משרד אחורי הכולל ממשקים לניטור ולניהול.

לאחר סיום מבחני הקבלה למערכת ותחילת השימוש בה יידרש הספק, במהלך תקופות ההתקשרות, לספק שירותי תחזוקה שוטפת למערכת ולנהל את המערך התפעולי והשיווקי של האפליקציה ובכלל זה, מבלי לגרוע, התקשרות עם עסקים בישראל (לקבלת האפליקציה כאמצעי תשלום) גיוס לקוחות, פיתוח הממשקים הטכנולוגיים הנדרשים, חתימה על הסכמים מסחריים מול העסקים מקבלי התשלום, ניהול מערך מוקד שירות לקוחות וניהול מועדון הצרכנות ללקוחות.

הספק יהיה רשאי לספק את שירותי ההפעלה והניהול של המערך התפעולי והשיווקי של המערכת ובכלל זה, גיוס לקוחות ועסקים, ניהול ותפעול מוקד הלקוחות ומועדון הלקוחות באמצעות קבלן משנה ובלבד שזה יוצע על ידו בהצעתו למכרז זה.

האפליקציה המוצעת תהיה מבוססת על תוכנה קיימת ופעילה אותה יהיה על המציע שהצעתו תזכה במכרז, להתאים, לבצע פיתוחים נדרשים, לטעון נתונים, להסב ולהטמיע בהתאם לדרישות חברת הדואר המפורטות במפרט.

לאחר גמר מבחני הקבלה למערכת ומתן אישור הקבלה למערכת יספק המציע שהצעתו תזכה במכרז את השירותים לאפליקציה כמפורט בחוזה ההתקשרות ונספחיו לתקופה של חמש שנים ולאחר תום תקופת השירותים תוארך תקופת השירותים בכל פעם לשנה נוספת עד חמש  תקופות נוספות סך הכל, אלא אם הודיעה חברת הדואר לספק בהודעה בכתב על אי רצונה בהארכת תקופת ההתקשרות.

תנאי הסף של המכרז: הזמנה זו מיועדת אך ורק למציעים העונים לכל התנאים הבאים:

+ המציע הוא יצרן האפליקציה המוצעת בידו או המציע מורשה/מוסמך על ידי היצרן לספק הרשאות שימוש באפליקציה המוצעת בידו.

+ האפליקציה המוצעת היא מערכת המספקת, לכל הפחות, את השירותים המפורטים בסעיף 1 שבמפרט האיפיון והדרישות לאפליקציה ולשירותים – נספח א’ לחוזה.

+ לאפליקציה המוצעת לפחות 10,000 משתמשים פעילים.

+ למציע ניסיון של 2 שנים לפחות במהלך 5 השנים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות למכרז בתחום הפינטק – טכנולוגיה פיננסית ( (Fintech – Finance Technology  ) ואפליקציות תשלומים.

+ מחזור ההכנסות של המציע נכון לשנת 2019 עמד על סך של 5 מיליון ש”ח (לא כולל מע”מ) לפחות.

+ ההון העצמי של המציע נכון ליום 31.12.2019 עמד על 1 מיליון ש”ח לפחות.