דואר ישראל בוחן כניסה לשותפות במיזם “השוק החופשי שלי” – כוונה להתקשר עם ספק יחיד

“פיתוח תחום הסחר המקוון ושירותים לוגיסטיים סביבו הינו אסטרטגי עבור חברת הדואר ושינוי תמהיל עסקיה”. כך כותב דניאל כהן סמנכ”ל פיתוח עסקים ואסטרטגיה בחברת דואר ישראל. הדברים נכתבו במסגרת נימוקים להתקשרות עם מעריך שווי לבחינת שותפות במיזם “השוק החופשי שלי”.

במכתבו של דניאל כהן נאמר כי חברת “השוק החופשי שלי” [MyFreeMarket] פועלת בתחום של רכש מקוון של מוצרי מזון קשים (לא חלב או בשר) ישירות מרשתות סופרמרקטים בחו”ל, תוך הוזלת עלויות ללקוח הישראלי. המיזם מבוסס על עיקרון מסחרי וטכנולוגיה הפועלת בהצלחה באנגליה ע”י חברת mysupermarket.co.uk.

התוכנית העסקית של חברת השוק החופשי חוזה רכש ומשלוח של עשרות אלפי חבילות בחודש והכוונה היא שהחבילות הללו יועברו לבתי הלוחות באמצעות שליחי חברת הדואר.

חברת השוק החופשי רואה בחברת דואר ישראל שותף לוגיסטי אסטרטגי למיזם. לאחר ביצוע פיילוטים ראשונים, חברת הדואר בוחנת קבלת אופציה לרכישת נתח מניות בהיקף של כ- 25% ממיזם “השוק החופשי שלי”.

לשם כך ובחינת ערך האופציה סוכם בין שתי החברות על מינוי מעריך שווי מוסכם אשר לפי הערכתו ייקבע שווי האופציה. אין מדובר כרגע בהתקשרות עצמה לרכישת מניות אלא בקבלת אופציה פתוחה לטווח זמן שייקבע.

אגף פיתוח עסקים בדואר ישראל בחן מספר אפשרויות מול היזם. באישור המנכ”ל התארכה תקופה הפיילוט וגלשה עד תחילת שנת 2014 (בין היתר לאור העיכוב באספקת סחורות מצד חלק מהספקים ועיכוב בחתימת חוזים ע”י הסוכנויות).