דאו ג’ונס ונצ’רסורס: חברות הזנק אירופאיות שמגייסות השקעות אמריקניות גדלות בקצב מהיר יותר מחברות המגייסות כסף באירופה בלבד

דו”ח  של Dow Jones Venturesource  שפורסם בתחילת יולי 2015 אומר כי חברות הזנק (סטרט אפים) אירופאיות שמגייסות השקעות מארצות הברית, מצליחות לגייס יותר כסף (לעיתים, אף יותר מכפליים) וגדלות בקצב מהיר יותר בהשוואה לחברות הזנק אירופאיות המגייסות כסף באירופה בלבד.

לשם המחשה, בשנת 2013 חברות הזנק אירופאיות שביצעו סבב גיוס שני גייסו בממוצע 8 מיליון דולר מחברות אמריקניות לעומת גיוס של 3 מיליון דולר מחברות אירופאיות.

לדברי דאו ג’ונס ונצ’רסורס, מניתוח נתונים בשנים 2099-2013 [השנה האחרונה לגבי זמינים עתה נתונים] עולה כי התופעה מאפיינת חברות בשלבים המוקדמים של גיוס כספים כמו גם חברות המצויות בשלבים מאוחרים יותר של גיוס כספים.

עם זאת היא אומרת כי לא ברור האם מימון אמריקני מצביע על כך שהחברות מצליחות יותר או שהן מסוגלות ליצור יותר הכנסות בהשוואה לעמיתותיהן.

ההשקעות בחברות הזנק אירופאיות מואצות בקצב מהיר. בשנת 2014 חברות אירופאיות מגובות הון סיכון גייסו 9.2 מיליארד דולר לעומת סכום של 6.3 מיליארד דולר שגייסו בשנת 2013. יותר מ- 40% מהכסף גוייס ע”י חברות שיש להן משקיע אמריקני אחד לפחות.