גרטנר: שוק הטלפונים הניידים בהודו יגיע ב- 2013 ל- 251 מיליון יחידות

דו”ח של חברת המחקר Gartner שפורסם ב- 20 באוקטובר 2012 מצביע על כך ששוק הטלפונים הניידים בהודו יגיע ב- 2013 ל- 251 מיליון יחידות, גידול של 13.5% לעומת שנת 2012 בה צפויות המכירות להסתכם ב- 221 מיליון יחידות.

גרטנר מעריכה כי שוק הסלולר בהודו יחווה גידול קבוע עד שנת 2016, שנה בה יגיעו המכירות למשתמשי-הקצה ל- 326 מיליון יחידות.

שוק הסלולר בהודו הוא תחרותי מאוד וכולל יותר מ- 150 יצרני מכשירים (מקומיים וסיניים) המוכרים את מכשיריהם למשתמשי-הקצה.

בהודעה נפרדת שפירסמה גרטנר ב- 12 באוקטובר 2012 היא מציינת מספר נתונים לגבי הודו המשמעותיים בהקשר זה כולל גם השימוש במדיה חברתית. האוכלוסייה בהודו מונה יותר מ- 1.2 מיליארד איש שמחציתם היא מתחת לגיל 25, כלומר מספר ענק של לקוחות צעירים פוטנציאליים. מעמד הביניים בהודו צפוי לגדול מ- 267 מיליון איש ב- 2016 ל- 583 מיליון איש ב- 2025 (שיהיו כ- 41% מהאוכלוסייה).

שוק הסלולר בהודו צפוי, לדעת גרטנר, להגיע במהלך 2012 ל- 800 מיליון מנויים. למרות גודלו של שוק הסלולר הרי שמרבית המכשירים הם בסיסיים ומסוגלים רק לבצע שיחות קוליות ולמשלוח מסרונים. 80% מהשוק הוא pre-paid ללא שירותי נתונים.