גרטנר: מרבית רכישות הטכנולוגיה הארגוניות מלוות לאחר מכן ברמה גדולה של צער וחרטה בדיעבד

17:42 12.08.2022

קטגוריות: כללי

תגים: ,

דו”ח של חברת המחקר Gartner  שפורסם ב- 12 ביולי 2022 אומר כי מרבית רכישות הטכנולוגיה מלוות לאחר מכן ברמה גדולה של צער וחרטה לאחר מעשה.

“ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להפוך לקריטית יותר לעסקים, הרי שללקוחות טכנולוגיים יש גישה ליותר אפשרויות ומידע מאשר אי-פעם בעבר; דבר זה מוביל ליותר מקרים בהם הצרכנים מגלים סימני חרטה [בגין הרכישות הללו]”.

הדו”ח של גרטנר מתבסס על ממצאי סקר שערכה חברת המחקר בחודשים נובמבר-דצמבר 2021 בקרב 1,120 משיבים (ברמת מנהלים) מארגונים בצפון אמריקה, מערב אירופה ואסיה/פאסיפיק במטרה להבין כיצד ארגונים ניגשים למאמצי רכש רחב-היקף של טכנולוגיה ארגונית.

מהסקר עלה כי 56% מהארגונים שנדגמו אומרים הייתה להם רמה גבוהה של “חרטת רכישה” [purchase regret] לגבי רכישת מוצרי טכנולוגיה הגדולה ביותר שלהם במהלך השנתיים שקדמו לעריכת הסקר.

תחושות החרטה הגדולות ביותר נמצאות ברמת שיא עבור רוכשי טכנולוגיה שטרם החלו ביישום המבוסס על המוצרים שרכשו כשהן מלוות בתסכול משמעותי של חוויית הרכישה, נאמר בדו”ח.

מהסקר עולה כי נדרשו בממוצע לארגונים, שהצביעו על רמת חרטה גדולה בהקשר זה, שבעה עד עשרה חודשים יותר להשלמת הליך הרכישה כולו.

“החלטות רכש איטיות עלולות להוביל לצוותים מתוסכלים בארגונים הללו, לזמן מבוזבז ולמשאבים מבוזבזים ואף, פוטנציאלית, לגידול איטי יותר של החברה”.

מהסקר עולה עוד כי 67% מהאנשים המעורבים בקבלת ההחלטות לגבי רכש טכנולוגי אינם אנשי IT בארגון. משמעות הדבר היא שכל אחד יכול להיות רוכש טכנולוגיה עבור הארגון שלו.

= = = = = = = = = = = = = = = = =

CTA: ירידה בהיקפי מכירות מוצרי טכנולוגיה בארה”ב; ההכנסות ב- 2022-2023 יהיו מעל לרמות שתקופה שקדמה לפרוץ קורונה

U.S. Consumer Technology One-Year Industry Forecast, 2018-2023, July 2022, דו”ח של ארגון Consumer Technology Association, CTA שפורסם ב- 14 ביולי אומר כי מכירות מוצרי תעשיית הטכנולוגיה האמריקנית יירדו בשיעור של 0.2%(-) [או 1 מיליארד דולר] בשנת 2022 ל- 503 מיליארד דולר.

תחזית זו היא בהשוואה לגידול בשיעור של 11.6% במכירות בשנת 2021 שהסתכמו ב- 504 מיליארד דולר.

הארגון מציין כי חלה ירידה בהיקף המכירות של מוצרים אלה כשלצד זאת ההכנסות מהמכירות בשנה הנוכחית ובשנה הבאה יישארו מעל לרמות שקדמו לפרוץ מגיפת קורונה.

בפעם הראשונה מאז שנת 2009, התעשייה הזאת בארה”ב חווה גידול שלילי במכירות מוצרי הטכנולוגיה.

בין הנתונים המתפרסמים בדו”ח החדש:

+ ההכנסות ממכירות של סמרטפוני דור חמישי יגדלו ב- 2.175 מיליארד דולר (לעומת 74.5 מיליארד דולר בשנת 2021). הנתח של סמרטפוני דור חמישי  מתוך כלל הטלפונים החכמים יגיע השנה לשיעור של 73% ובשנת 2023 לשיעור של 84%.

+ תעשיית טכנולוגיית הרפואה [health technology industry] תסתכם ב- 13.4 מיליארד דולר במכירות, גידול שנתי בשיעור של 4%. קורונה החלה במגמה ארוכת טווח בכיוון של אימוץ נרחב יותר של הטכנולוגיה בידי אנשים. השעונים החכמים [smartwatches] וצמידי הכושר [fitness trackers] מציעים כיום יותר יכולות וחיי סוללה ארוכים יותר.