גרטנר: מוצרים הנמכרים בדולרים יהפכו יקרים יותר במונחי מטבע מקומי; מומלץ למנמ”רים לקחת בחשבון גידול של 20% במחירי מוצרי IT ב- 2015

Building IT Infrastructure on a Euro Budget: Why Your Servers, Software and Services Will Cost More, דו”ח של חברת המחקר Gartner  שפורסם ב- 11 באוגוסט 2015 אומר כי בשנה האחרונה חלה ירידה של כ- 20%(-) בשערי האירו, הין היפני והריאל הברזילאי בהשוואה לדולר האמריקני.

אשר על כן מוצרים שמחירם מחושב עפ”י שער הדולר יהפכו יקרים יותר במונחים של מטבע מקומי במדינות רבות.

גרטנר ממליצה למנמ”רים לבחון-מחדש את תוכניות התקציב שלהם ולקחת בחשבון גידול בשיעור של 20% במחירי מוצרי IT (במונחי אירו בהשוואה לשער הדולר) בשנת 2015 ומעבר לה. “אנו מצפים שהירידה הזאת תימשך לפחות עד סוף שנת 2016 (…) אתגר זה של שערי חליפין ינוהל ע”י תכנון טוב ולא ע”י תגובה מהירה”.

גרטנר ממליצה למנמ”רים לבצע תעדוף-מחדש ולהשלים פרוייקטים במסגרת התקציב. “תראו היכן אתם יכולים למזער את ההשלכות של השינויים הללו, חפשו אחר הזדמנויות לקצץ בהוצאות וזהו את הסיכונים, ההזדמנויות והמימון שהתוכניות חושפות”.

חברת המחקר מדגישה כי הדברים אינם נוגעים רק לאירו; כל המדינות בהן המטבע המקומי נחלש מול הדולר יתייצבו בפני אותם תנאים כמו אלה שבאירופה”.