גרטנר: ‘כרגע יש לנו יותר שאלות מאשר תשובות’ לגבי השבתת הפעילות של חברת התעופה האמריקנית דלתא איירליינס

10:31 09.08.2016

קטגוריות: תעופה/תחבורה/תיירות

תגים: ,

‘כרגע יש לנו יותר שאלות מאשר תשובות’ לגבי השבתת הפעילות של חברת התעופה האמריקנית דלתא איירליינס [Delta Air Lines Inc] ביום שני (8.8.2016). כך אמרה Roberta Witty סגנית נשיא למחקר בתוכניות ניהול אבטחה וסיכונים בחברת המחקר Gartner בשיחה עם העיתון Wall Street Journal.

לדבריה, סביר שחברת התעופה תנתח את הנסיבות שהובילו להשבתת הטיסות והתגובה של חברת התעופה למצב שנוצר. “בעיקרו של דבר, אתה רוצה לשחזר זאת על נייר כדי להבין איזה מידע שצריך להיות בידך – לא היה ברשותך בזמן אמת”.

הכתבה בעיתון פותחת בדברים הבאים: “בעיות מחשוב עולמיות בחברת דלתא איירליינס ביום שני משקפות את האמת הכואבת: אין טכנולוגיה אשר מתפקדת בצורה מושלמת. ואף אין מערכות גיבוי והתאוששות חסרות כל פגם“.

בכתבה נוספת, נפרדת, נאמר בוול סטריט ג’ורנל כי האירוע אתמול מעורר שאלות האם חברות התעופה כיום – גדולות יותר ועסוקות יותר הודות לגל האחרון של מיזוגים בתעשיית התעופה האזרחית – מסתמכות יותר מידי על מערכות שהוקמו בשנות ה- 90. התופעה, לדברי העיתון, מאפיינת חברות תעופה רבות [גל המיזוגים האחרון יצר ארבע חברות תעופה גדולות ששולטות על 85% מהתעופה בארצות הברית. חברת דלתא התמזגה עם Northwest Airlines לפני שמונה שנים].

לדברי מומחי IT, המערכות הללו מקיפות את כל היבטי החברה: ניהול הטיסות ברחבי העולם, שיבוץ צוותים לטיסות, צ’ק-אין של הנוסעים, תצוגות מידע על הטיסות היוצאות/הנכנסות בנמלי תעופה, מכירת כרטיסים, תוכניות ‘נוסע מתמיד’ ועוד. המערכות הללו משודרגות אולם עדיין פגיעות.

מבחינת המנמ”רים, האירוע בדלתא ממחיש שוב את הרבלנטיות הנמשכת לגבי תפקידו של מנהל מערכות המידע בתפעול המערכות בעת שיגרה ובעת חירום.