גרטנר: הוצאות ה- IT העולמיות יגדלו ב- 4.3% בשנת 2023; ל- Generative AI עדיין אין השפעה משמעותית על רמות ההוצאות

דו”ח של חברת המחקר Gartner  שפורסם ב- 19 ביולי 2023 אומר כי הוצאות טכנולוגיית המידע העולמיות יגדלו בשיעור של  4.3% בשנת 2023, להיקף של 4.7 טריליון דולר.

לדברי חברת המחקר, ל- Generative AI עדיין אין השפעה משמעותית על רמות ההוצאות.

מנמ”רים מעבירים את ההוצאות לטכנולוגיות המאפשרות מיכון [automation] והתייעלות שיניעו את הגידול בפעילות לצד הירידה במספר העובדים בעלי המיומנויות.

עוד אומרת חברת המחקר גרטנר כי פלח התוכנה יחווה השנה גידול דו-ספרתי (13.5%). בשנת 2024 צפוי גידול נוסף, הפעם בשיעור של 14%.

תחום המכשירים [devices] יחווה השנה ירידה בשיעור של 8.6%(-) בשל השפעה   מתמשכת של האינפלציה על יכולת הרכישה הצרכנית. בשנה הבאה צפוי גידול בשיעור של 6.9% בתחום זה, אשר לא צפוי לחזור לרמות של שנת 2021 עד שנת 2026, לפחות.

תחום ה- IT Services יחווה בשנה הבאה גידול בשיעור של 11.6%.

= = = = = = = = = = = = =

■ דו”ח של ה- Consumer Technology Association, CTA שפורסם ב- 4.1.2023 [במסגרת הכינוס השנתי CES (במקור: Consumer Electronics Show)] אומר כי הכנסות הטכנולוגיה הקמעונאיות בארצות הברית בשנת 2023 יסתכמו ב- 485 מיליארד דולר. מדובר בהיקפים גבוהים יותר (בכ- 50 מיליארד דולר) מאשר בתקופה שקדמה לפרוץ מגיפת קורונה.

בתקופה של שלוש שנים חל גידול בהוצאות בתחום זה עד לרמת השיא של 512 מיליארד דולר בשנת 2021.

ההוצאות הצרכניות על שירותי טכנולוגיה (משחקים, וידיאו, אודיו ויישומונים) יגדלו זו השנה החמישית ברציפות ויסתכמו ב- 151 מיליארד דולר.

■ חברת המחקר Gartner מעריכה כי הוצאות טכנולוגיית המידע העולמיות יגדלו בשנת 2023 בשיעור של 5.1% ל- 4.6 מיליארד דולר. זאת לעומת שיעור גידול של פחות מ- 1% (או, ליתר דיוק, 0.8%) בשנת 2022. ועדיין מדובר בפחות ממחצית מהקצב שנקבע בשנת 2020 (שאז עמד הגידול על שיעור של 10.2%).

■ חברת המחקר Gartner מעריכה כי הוצאות טכנולוגיית המידע הממשלתיות העולמיות יגדלו בשנת 2023 בשיעור של 6.8% להיקף של 588.9 מיליארד דולר.

השבחה (מודרניזציה) של מערכות Legacy ושיפור הגישה לשירותים קריטיים יהיו המניעים המובילים בהוצאות הממשלתיות.

תחום התוכנה יהיה בעל שיעור הגידול הרב ביותר השנה (12.5%) ואחריו תחום שירותי ה- IT (גידול בשיעור של 7.9%) ואילו תחום המכשירים ירשום גידול שלילי 0.4%(-).

■ חברת המחקר IDC מעריכה ההוצאות על תשתית IT ליבתית, תוכנות עסקיות ושירותים מקצועיים ליישום ולהפעלת מערכות, ימשיכו לחוות שיעורי גידול בטווח של 5-6 אחוזים בשנת 2023 גם אם לא יחול גידול בכלכלה כולה.

Worldwide Security Spending Guide – Forecast 2023 – Feb (V1 2023), דו”ח של חברת המחקר IDC  שפורסם ב- 16 במארס 2023 אומר כי ההשקעות העולמיות על פיתרונות ושירותי אבטחה יגדלו בשיעור של 12.1% בשנת 2023 ל- 219 מיליארד דולר.

ההשקעות בחומרה, בתוכנה ובישרותי הקשורים לאבטחת סייבר יגיעו בשנת 2026 לכ- 300 מיליארד דולר בשל המשך האיום של התקפות סייבר, הביקושים לאספקת סביבת עבודה היברידית מאובטחת והצורך לעמוד בדרישות פרטיות נתונים ומשילות (data privacy/governance).

לדברי International Data Corporation, ההוצאות על מוצרי ושירותי אבטחה ימשיכו להיות גבוהות מהגידול בהוצאות על כלל מוצרי ה- IT.

המגזרים המובילים בשנת 2023 בהוצאות על מוצרי ושירותי אבטחה יהיו הבנקאות, הייצור התהליכי, השירותים המקצועיים ומימשל פדרלי/מרכזי. התעשיות בעלות שיעור הגידול המהיר ביותר בתקופה של 2021-2026 יהיו שירותי ההשקעות, טלקומוניקציה והבנקאות.

■ דו”ח של חברת המחקר Canalys  שפורסם ב- 18 בינואר 2023 אומר כי הוצאות אבטחת הסייבר העולמיות (כולל מוצרי ושירותים ארגוניים) יגדלו בשנת 2023 בשיעור של 13.2% ל- 223.8 מיליארד דולר. לדברי חברת המחקר, הארגונים מעמיקים את ההגנות שלהם, מרחיבים את יכולת האיתור ומשפרים את התגובות לאירועים.

ענף השירותים בתחום זה [הכולל ייעוץ, מיקור-חוץ, יישום, אינטגרציה, תחזוקה ושירותים מנוהלים] צפוי להיות גדול יותר מענף המוצרים [הכולל endpoint security, אבטחת נתונים, web and email security, אנליטיקת פגיעויות ואבטחה, identity and access management ]: מוצרים – 79.5 מיליארד דולר בשנת 2023 [גידול של 12%]; שירותים – 144.3 מיליארד דולר [גידול של 14.1%]. הנתח של ענף השירותים יגיע ל- 64.5% מכלל שוק אבטחת הסייבר העולמי השנה.

ההוצאות בקרב ממשלות וארגונים גדולים יגדלו אולם ההשקעות מצד ארגונים קטנים יותר ייחלשו בשל ההתדרדרות בתנאים  הכלכליים.

הכופרה [Ransomware] ממשיכה להיות האיום הגדול ביותר על ארגונים בהיבטי התפעול, ההיבט הפיננסי והשמירה על המותג. אולם הופעת מודלי ה- Generative AI וניצולם לרעה, דוגמת ChatGPT, יגדילו את רמת הסיכון בשנת 2023.

■ דו”ח World Fab Forecast  של Semiconductor Equipment Manufacturers International, SEMI שפורסם באמצע חודש דצמבר 2022 אומר כי תעשיית המוליכים-למחצה העולמית תשקיע בשנת 2024 יותר מ- 500 מיליארד דולר ב- 84 מתקני ייצור שבבים גדולים.

■ דו”ח של חברת המחקר Forrester Research [שכותרתו: Global Tech Market Forecast, 2022 to 2027] שפורסם ב- 2.2.2023 אומר כי  הוצאות הטכנולוגיה בעולם יגדלו בשיעור של 4.7% ל- 4.4 טריליון דולר בשנת 2023 משום שהטכנולוגיה נשארת חיונית ביותר לעסקים.

האיזורים בעלי שיעורי הגידול המהירים ביותר יהיו המזרח התיכון ואפריקה [Middle East and Africa, MEA] ואיזור אסיה/פאסיפיק [Asia Pacific, APAC] למרות אתגרים מקרו-כלכליים של האטה ב- נְזִילוּת, קשיים בשוקי העבודה ואַנְדְרָלָמוּסִיָה גיאו-פוליטית.

תחומי התוכנה ושירותי ה- IT יגיעו בשנת 2027 לשיעור של 66% מכלל הוצאות הטכנולוגיה העולמיות לעומת שיעור של 60% בתקופה שקדמה לפרוץ מגיפת קורונה.

שוק הענן הציבורי צפוי  להגיע בשנת 2026 להיקף של 1 טריליון דולר, או כרבע מהוצאות הטכנולוגיה העולמיות.

■ דו”ח של חברת המחקר Forrester Research [שכותרתו: European Tech Market Forecast, 2022 to 2027] אומר כי בשל תחזיות כלכליות קודרות, תקציבי ה- IT נתונים ללחצים. לדברי חברת המחקר, מנמ”רים צריכים לצפות לירידה בשיעור של 3.6%(-) בהוצאות ה- IT בשנת 2023. מלחמת רוסיה-אוקראינה, האינפלציה הגבוהה והפיחות בשער האירו אל מול שער הדולר, כל אלה הם בעלי השפעה גדולה על המצב הכלכלי הכללי.

לדברי פורסטר ריסרץ’, לאחר שנת 2024 צפוי גידול בתקציבים הללו לאור שיפור במצב הכלכלי. 90% מהגידול בהוצאות הטכנולוגיה יגיע מתוכנה ומשירותים עם הגידול באימוץ השימוש בענן. היתר יגיע ממחשבים ומציוד תקשורת.

במצב הנוכחי, ארגונים ירצו למקד את הוצאות הטכנולוגיה שלהם בדרכים להשגת חיסכון ב- עלויות וליעילות תפעולית.

דו”ח של חברת המחקר IDC  [שכותרתו Worldwide ICT Spending Guide: Enterprise and SMB by Industry] שפורסם ב- 23 בפברואר 2023 אומר כי בשנת 2023 צפויות הוצאות ה- ICT באירופה להסתכם ב- 1.2 טריליון דולר ולזאת למרות החששות מפני מיתון. בשנת 2026 ההוצאות בתחום זה יסתכמו ב- 1.4 טריליון דולר, שיעור גידול שנתי מצטבר של 5.4% בהמשך התקופה של 2021-2026.

בשנת 2023 שיעור הגידול בהוצאות ה- ICT האירופאיות צפוי לעמוד על 4.2% כשמי שיניעו את עיקר הגידול הן מדינות סקנדינביה וכן בריטניה.

לעומת זאת, העיצומים שנכפו ע”י האיחוד האירופי והמפר הגובר של חברות המפסיקות לפעול ברוסיה יגרו לכך ששוק ה- ICT הרוסי יקטן בשיעור של 9.4%(-) השנה לעומת השנה הקודמת.

דו”ח של חברת המחקר IDC Latin America  שפורסם ב- 13 בדצמבר 2022 ב- São Paulo [וכותרתו: FutureScape: Latin America Predictions 2023 ] אומר כי בשנת 2023 הוצאות ה- IT באמריקה הלטינית יעברו את הגידול בתוצר הלאומי הגולמי [הצפוי לעמוד על 2.1%]. ההשקעות בטכנולוגיות הממוקדות בעסקים דוגמת ענן, רשתות, אחסון ושירותים מקצועיים אחרים יגדלו בשיעור של כ- 12% בשנה הנוכחית.

טכנולוגיות צומחות דוגמת בינה מלאכותית ולמידת מכונה, מיכון ורובוטיקה צפויות לגדול באיזור בשיעור של 69%.

דו”ח של שדולת תעשיית טכנולוגיית המידע הגרמנית BITKOM  [ראשי תיבות, בגרמנית, של Federal Association for Information Technology, Telecommunications and New Media] שפורסם בברלין ב- 12.1.2023 אומר כי פלישת רוסיה לאוקראינה גרמה לתוצאות משמעותיות לתעשיית הדיגיטל הרוסית ולהשקעות ה- IT.

בשנת 2022 ירדו המכירות של חברות IT וטלקום ב- 25.1%(-) כשבשנת 2023 צפוייה ירידה נוספת בשיעור של 5.6%(-). המכירות בשנת 2021 הסתכמו ב- 43.35 מיליארד אירו ובשנת 2022 הן הגיעו רק ל- 32.46 מיליארד אירו ובשנת 203 הן צפויות להגיע ל- 30.64 מיליארד אירו. בשנים קודמות, שוק ה- ICT הרוסי גדל באופן קבוע בצורה חזקה ובשנת 2021 הגידול היה בשיעור של קרוב ל- 15%.

לדברי ביטקום, כל רוסיה כיום משתווה לשוק ה- ICT של מדינת Baden-Württemberg בגרמניה.

הפלישה לאוקראינה, אומרים בביטקום, גרמה לכך שרוסיה תשלח את תעשיית ה- ITC שלה לסחרור. התחום היחיד שעדיין משגשג ברוסיה הוא פעילות ההאקרים. זאת לאחר יציאה והגירה של עשרות אלפי מומחי IT.

בתחום העולמי, שוק ה- ITC צפוי לגדול בשנת 2023 בשיעור של 4.8% ל- 4.33 טריליון אירו כשהנתח של רוסיה מתוך נתון זה יגיע ל- 0.8% בלבד (לאחר שבשנת 2021 הוא עמד על 1.1%). לשם השוואה: בארה”ב השיעור מגיע ל- 35.7%, באיחוד האירופי ללא גרמניה – ל- 11.8%, בגרמניה ל- 4.2%.

דו”ח של חברת המחקר Gartner  שפורסם ב- 31 בינואר 2023 אומר כי מכירות המכשירים [מחשבים אישיים, מחשבי לוח (טבלטים) וטלפונים ניידים] צפויות לקטון בשנה הנוכחית בשיעור של 4.4%(-), זו השנה השנייה ברציפות. השנה יסתכמו המכירות ב- 1.7 מיליארד יחידות. יצויין כי בשנת 2022 נרשמה ירידה בשיעור של 11.9%(-).

מכירות המחשבים האישיים השנה צפויות לקטון בשיעור של 6.8%(-) לאחר ירידה בשיעור של 16%(-) שנרשמה בשנה שעברה.

משך מחזור ההחלפה של מכשירים שבשימוש למכשירים חדשים [Replacement Cycles] הוארך משישה חודשים לתשעה חודשים בממוצע.

ההוצאות של משתמשי הקצה על מכשירים צפויות לקטון בשיעור של 5.1%(-) השנה. באשר לטלפונים ניידים, המכירות בשנת 2022 ירדו בשיעור של 11%(-) ל- 1,395,247 יחידות. בשנת 2023 צפוייה ירידה בשיעור של 4%(-) במכירות ל- 1,339,505 יחידות.

המכירות של סמרטפונים יגיעו השנה ל- 1.23 מיליארד יחידות לעומת 1.28 מיליארד יחידות שנמכרו בשנת 2022.

ההוצאות של משתמשי הקצה על טלפונים ניידים צפויות לקטון בשיעור של 3.8%(-) השנה.

Global Digital Trust Insights, דו”ח של חברת הייעוץPwC  [פרייסווטרהאוס קופרס] אומר כי אבטחת ענן תהיה הסיכון המוביל לארגוני הענק בשנת 2023. לדברי עורכי הדו”ח, מנהלים בכירים בארגונים הללו צופים שהתקפות סייבר על שירותי ענן יגדלו בצורה משמעותית השנה. 39% מהנשאלים בבריטניה אמרו כי להערכתם סיכונים כאלה יהיו בעלי “השפעה משמעותית” על הארגונים שלהם בחודשים הקרובות. 24% מצפים שהתקפות כופרה [Ransomware] יגדלו אף הן בצורה משמעותית.

90% מהמנהלים הבכירים בבריטניה שהשתתפו בסקר אמרו כי  אתגר אבטחת הסייבר הגדול ביותר לארגון שלהם מאז שנת 2020 הוא “חשיפה מוגברת לסיכון סייבר בשל טרנספורמציה דיגיטלית מואצת”. הדו”ח מבוסס על סקר בינלאומי שערכה חברת הייעוץ.

2022 Air Transport IT Insights Report , דו”ח של חברת  SITA  שפורסם ב- 1 בפברואר 2023 אומר כי הוצאות טכנולוגיית המידע במגזר התעופה צפויות לגדול. למעשה, מאז שנת 2020 נמשך הגידול בהשקעות בתחום זה.

לדברי עורכי הדו”ח, מספר הולך וגדל של מנמ”רי בנמלי ובשדות תעופה כמו גם בחברות תעופה משקיעים בטכנולוגיות דיגיטליות לרבות ביומטריה עבור יישומי תעופה.

מהדו”ח החדש עולה כי 96% מחברות התעופה ו- 93% מנמלי התעופה צופים שהוצאות ה- IT שלהם בשנת 2023 יגדלו או שלפחות יהיו באותה רמה כמו בשנת 2022.

בשנה הקודמת, 2022, הסתכמו הוצאות ה- IT של חברות התעופה ב- 37 מיליארד דולר ואילו ההוצאות מצד נמלי תעופה הסתכמו ב- 6.8 מיליארד דולר.

93% מקרב אנשי ה- IT של נמלי התעופה  מתכננים יוזמות תובנה עסקית [Business Intelligence] עבור ניהול נכסים ופעילויות תעופה בשנת 2025. בנוסף, 86% מתכננים ליישם בשנת 2025 פתרונות Self-Check-in/Self-Bag Drop.

■ חברת Magna מקבוצת Interpublic Group of Cos.’ Mediabrands הודיעה בסוף מארס 2023 כי עפ”י התחזית הרבעונית שלה, היא מעריכה שהוצאות הפרסום בארה”ב יגדלו ב- 2023 למרות ‘אותות כלכליים מלחיצים’.

ההכנסות השנה צפויות לגדול בשיעור של 3.4% ל- 326 מיליארד דולר. התחזית הקודמת דיברה על 3.7%.

לדברי מאגנה, לא צפוי גידול בהוצאות במחצית הראשונה של השנה הנוכחית ואילו ההתאוששות תגיע רק במחצית השנייה של שנה זו.

= = = = = = = = = = = =