גל התקפות סייבר בשבוע האחרון על 19,000 אתרי אינטרנט צרפתיים; השבתת אתרי חדשות בצרפת בשישי בבוקר ככל הנראה לא נבעה מהתקפת מניעת שירות

גל התקפות סייבר חסר-תקדים בשבוע האחרון על אתרים צרפתיים בעקבות הרצח במערכת המגזין שרלי הבדו, שתי התקפות הטרור בפריז וסביבתה ועצרת ההמונים שנערכה בפריז ביום ראשון שעבר.

אדמירל Arnaud Coustilliere ראש יחידת הגנת הסייבר של צבא צרפת אמר ביום חמישי האחרון (15.1.2015) צרפת חוותה כ- 19,000 התקפות סייבר. “מה שחדש, מה שחשוב הוא שמדובר בכ- 19,000 אתרים – זה משהו שלא ראינו בעבר. זו הפעם הראשונה שהמדינה ניצבת בפני גל גדול כל כך”, אמר.

מקצת מההתקפות הללו בוצעו בידי קבוצות האקרים פרו-איסלמיות ידועות. סוכנויות הידיעות נקבו בשם של קבוצה בשם MECA – Middle East Cyber Army/Fallaga Team וקבוצת Cyber Caliphate. במקצת מהמקרים מדובר בהשחתת אתרים לרבות פרסום של סימבולים ג’יהאדיסטים באתרים המותקפים או כיתובים כמו “המדינה האיסלמית תישאר אינשאללה. שחררו את פלסטין, מוות לצרפת. מוות לצ’רלי”.

יחד עם זאת מקצת מהאתרים היו אתרים בעלי חשיבות קטנה דוגמת מסעדות פיצה, חנות רהיטים ובתי-ספר וההתקפות לא גרמו נזקים משמעותיים, לדברי הדובר הצבאי. יחד עם זאת היו שתי התקפות על אתרים של גדודי צבא.

חברת Arbor Networks המנטרת איומי אינטרנט אמרה כי בתוך 24 שעות בלבד צרפת הייתה יעד של 1,070 התקפות מניעת שירות [Denial of Service, DoS]. מדובר בכרבע מההתקפות על ארצות הברית למרות שארה”ב מארחת פי 30 אתרי אינטרנט מאשר צרפת.

יצויין כי ביום שישי (16.1.2015) הושבתו אתרי האינטרנט של מספר גופי תקשורת צרפתיים ובהם France Info וכן  Marianne, העיתון  Le Parisien, העיתון  20 Minutes והעיתון L’Express אולם הם חזרו לפעול זמן לא רב לאחר מכן. נראה שההשבתה של אתרי חדשות צרפתיים בשישי בבוקר לא נבעה מהתקפת DDoS אלא מבעיות טכניות אצל החברה המארחת את האתרים Oxalide.