גז”ד של בית-הדין למשמעת של עובדי המדינה על עובדת הדואר שגנבה שטר של 200 ₪ מלקוח: פסילה לצמיתות מעבודה בדואר ופסילה לחמש שנים משירות המדינה

15:29 25.11.2022

קטגוריות: דואר/שירותי דואר משפט

תגים: ,

ב- 9 בנובמבר 2022 ניתן גזר הדין בדין משמעתי בבית-הדין למשמעת של עובדי המדינה על עובדת חברת דואר ישראל שגנבה שטר של 200 ₪ מתושב זר שביקש להפקיד את הכסף לחשבונו בבנק הדואר.

בגזר הדין נאמר בין היתר: “הנאשמת, שהועסקה בחברת דואר ישראל כנציגת שירות ומכירות בסניף הדואר בבית שאן, הורשעה על ידינו – על פי הודאתה ובמסגרתו של הסדר טיעון – בעבירות לחוק שירות המדינה (משמעת) בגין גניבת שטר כסף מלקוח הסניף.

“ביום 13.5.2020 הגיע הלקוח לסניף הדואר על מנת להפקיד כסף. הלקוח פנה לאשנב הנאשמת והגיש לה אסופת שטרות כסף להפקדה. בעת קבלת הכספים, נטלה הנאשמת מהסכום הכללי שטר אחד של 200 והחביאה אותו מתחת לניירת המונחת על שולחנה. בעקבות זאת נאלץ הלקוח להשלים מכיסו את הסכום שלקחה הנאשמת.

“במעשיה אלה הנאשמת לקחה את שטר ה- 200  ₪ ללא הסכמת בעליו, במרמה ובלי תביעת זכות בתום לב, כשהיא מתכוונת בשעת הנטילה לשלול את הדבר מבעלו שלילת קבע, ובכך גנבה מהלקוח סך של 200 ₪.

“[…] ב”כ הצדדים הגיעו להסדר טיעון לפיו, בכפוף להודאתה של הנאשמת ולהרשעתה בדין, יעתרו בהסכמה להשתת אמצעי המשמעת הבאים: א. נזיפה חמורה. ב. פסילה לצמיתות לחברת דואר ישראל. ג. פסילה למשך 5 שנים לשירות המדינה”.

חברת דואר ישראל ציינה בדיון המשמעתי כי העובדת התפטרה [במהלך החקירה] וכי מדובר ב”עובדת טוב ואף מצטיינת”.

בית-הדין כתב בין השאר בהחלטתו כי “[…] הנאשמת נציגת שירות ומכירות בחברת דואר ישראל. הנאשמת הודתה כי גנבה שטר של 200 ₪ מלקוח שהגיש לה להפקדה באשנב הסניף בו עבדה. מעשה מביש זה הפר האמון שניתן בנאשמת הן מצד הממונים עליה והן מצד הציבור בכללותו, ופוגע בתדמית חברת הדואר ובתדמית השירות הציבורי.

“חומרת מעשיה של הנאשמת מחייבים את פיטוריה משירות המדינה ופסילתה לשירות המדינה (לרבות לחברת הדואר), זאת על מנת לצקת תוכן ממשי לתכליות אמצעי המשמעת בדין המשמעתי. תכלית אמצעי המשמעת, המושתים על נאשם היא כפולה. מחד – מניעת פגיעה משמעותית בתפקודו של השירות הציבורי, בתדמיתו ובאמון הציבור בו, ומאידך – הרתעת עובדים אחרים לבל ייכשלו במעשים דומים. מול חומרת העבירות שקלנו לקולא את הודאתה של הנאשמת על מעשיה, את תיפקודה היעיל והטוב בחברת הדואר (עד לכשלונה בעבירה דנן), את מצבה המשפחתי והנפשי. בשיקלול האמור מצאנו שהסדר הטיעון ראוי ומאוזן ולפיכך נכבדו”.

גזר הדין מציין כי בתה הבכורה של הנאשמת נפצעה בחודש ינואר 2022 במהלך שירותה הצבאי.