ג’וניפר ריסרץ’: הכנסות הנדידה (Roaming) העולמיות נפגעות כתוצאה משינויי אסדרה (רגולציה)

17:59 19.12.2015

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: , ,

Mobile Roaming: Regulations, Opportunities & Emerging Sectors 2015-2020, דו”ח של חברת המחקר Juniper Research  שפורסם ב- 14 בדצמבר 2015 אומר כי הכנסות הנדידה (Roaming) העולמיות נפגעות כתוצאה משינויי אסדרה (רגולציה): ההכנסות העולמיות צפויות לקטון בשיעור של 7%(-) בשנת 2017 והן יסתכמו ב- 52 מיליארד דולר.

באירופה צפוייה ירידה בשיעור של 28%(-) בשל השינויים המתרחשים ביבשת בשנים האחרונות באסדרה בתחום זה:

+ בחודש שעבר דיווחתי כאן באתר כי הפרלמנט האירופי נתן “אור ירוק” לאסור גביית דמי נדידה (Roaming)  בין מדינות האיחוד האירופי; המועד הסופי למימוש: 15 ביוני 2017.

+ ב- 30.6.2015 דיווחתי כאן באתר כי יש עתה הסכמה באירופה לסיים ב- 30 ביוני 2017 גביית דמי נדידה מאזרחי המדינות החברות בו הנוסעים בין מדינות האיחוד האירופי [European Union, EU]  ומשתמשים בסלולר.

הסכמה זו סביב שוק טלקום אירופי אחיד אושרה ע”י שלושה גופים אירופאיים: הפרלמנט האירופי [European Parliament] , מועצת אירופה [European Council, EC] והנציבות האירופית [European Commission] . עפ”י ההסכם, החל מ- 15.7.2017 ישלמו תושבי האיחוד את אותם התעריפים בתוך מדינת הלאום שלהם וכאשר הם נמצאים במדינה אחרת בתוככי האיחוד. הדיונים בנושא זה נמשכו שנים אחדות.

+ ב- 24 ביוני 2015 פירסמתי ידיעה בחלון המבזקים של אתר זה לפיה נציב הכלכלה הדיגיטלית באיחוד האירופי Günther Oettinger  מתכנן לאסור החל מהרבע השני של 2017 גביית דמי נדידה מאזרחי המדינות החברות בו הנוסעים בין מדינות האיחוד ומשתמשים בסלולר; מדובר בהצעת פשרה בין דרישות חברות הטלקום לבין ארגוני צרכנים והפרלמנט האירופי.

יחד עם זאת, חברת המחקר ג’וניפר ריסרץ’ אומרת כי בטווח הבינוני הכנסות דמי הנדידה יתאוששו משום שהמחירים הנמוכים יותר של שיחות ונתונים בתחומי האיחוד האירופי צפויים להסיר את המחסומים הצרכניים להשתמש בסלולר מחוץ לגבולות המדינה ומכאן שצפוי גידול משמעותי במספרם של ‘הנודדים’.

תעריפי הנדידה מחוץ לאירופה ימשיכו להיות בלתי מפוקחים ולפיכך גם גבוהים הרבה יותר.