ג’וניפר ריסרץ’: הורדות יישומוני זיהוי ביומטריים יגיעו השנה ל- 6 מיליון הורדות

Human Interface & Biometric Technologies: Emerging Ecosystems, Opportunities &  Forecasts 2014-2019, דו”ח של חברת המחקר Juniper Research  שפורסם ב- 20 בינואר  2015 אומר כי הורדות יישומוני זיהוי ואימות זהות ביומטריים [Biometric Authentication App] יגיעו השנה ל- 6 מיליון הורדות. נתון זה צפוי לגדול ל- 770 מיליון בשנת 2019.

לדברי חברת המחקר, הגידול בשימוש ביישומוני זיהוי ואימות זהות ביומטריים יקטין בצורה דרמטית את התלות בסיסמאות אלפאנומריות [המכילות ספרות ואותיות] בשוק הסלולר.

הדוגמה הבולטת בכך, לדעת עורכי הדו”ח, היא השילוב שעשתה חברת Apple בין ה- Touch ID שלה לזיהוי הקשור בטוקניזציה [tokenisation] בתשלומי NFC.

הרוב המכריע של היישומונים הללו יהיה אימות זיהוי באמצעות טביעת אצבע [fingerprint authentication] וזאת בשל השימוש הגובר בסורקי טביעות אצבעות [fingerprint scanners] במכשירי טלפון חכמים (סמרטפונים).

למרות התועלות הרבות עורכי הדו”ח מזהירים כי “יש צורך אמיתי להבטיח לצרכנים את ביטחון הטכנולוגיות הביומטריות על-פני זיהוי אלפאנומרי” וכי ” יהיה צורך בחינוך ציבורי משמעותי כדי לממש את הפוטנציאל של הטכנולוגיות הללו”.