בתמיכת משרד האנרגיה: יוצבו 1,511 נקודות טעינה לרכב חשמלי בחניונים פרטיים הפתוחים לציבור הרחב; היקף הפרוייקט הכולל: כ- 5.8 מיליון ש”ח

משרד האנרגיה הודיע (5.12.2022) כי 1,511  נקודות טעינה איטיות (AC) לכלי רכב חשמליים בחניונים פרטיים הפתוחים לציבור הרחב יוקמו בקרוב בכל רחבי הארץ. זאת כחלק מפעילות משרד האנרגיה לפריסה רחבה של עמדות טעינה בישראל.

לדברי הודעת משרד האנרגיה, מהלך זה הוא פרי של קול קורא שהוציא המשרד למתן מענקים בהקמת עמדות טעינה איטיות (Alternating Current, AC) לטעינת כלי רכב חשמליים בחניונים, בו זכו 16 מציעים שונים, שיקימו את העמדות תוך 24 חודשים.

המציעים שזכו יתחלקו במענקים ממשרד האנרגיה בסכום כולל של כ- 5.8 מיליון ₪, בגובה של עד 5,000 ₪ לנקודת טעינה בודדת. זאת, כחלק מפעילות המשרד לעידוד מעבר לכלי רכב חשמליים ונקיים יותר.

מדובר בעיקר בחניונים של מרכזי קניות, קניונים וכן חניונים מסודרים ברשויות המקומיות שאינם בבעלות של הרשות אלא בבעלות פרטית.

בנוסף, במסגרת הקול קורא התחייבו הזוכים לוודא כי לפחות 5% מהעמדות אותן הם יקימו, יהיו עמדות טעינה נגישות לבעלי מוגבלויות.

המציעים הזוכים הם בעלי חניונים שמתקשרים עם חברת הקמה של עמדת הטעינה או לחליפין חברת הקמה של עמדת טעינה שמתקשרת עם בעל החניון הפרטי.

מהלך זה מצטרף לפעילות הענפה של משרד האנרגיה לפריסת עמדות הטעינה בכל רחבי הארץ, כאשר רק לפני ארבעה חודשים הודיע המשרד על  מתן מענקים בגובה של למעלה מ- 5 מיליון ₪ להקמת 1,122 עמדות טעינה ב- 37 רשויות מקומיות ברחבי הארץ.

קולות קוראים אלו הינם בהמשך לתמיכת המשרד בהקמה של כ- 2,500 עמדות טעינה בעלות של 30 מיליון ₪ משנת 2018.

בימים אלה, נסגר הקול קורא למתן מענקים בהקמת עמדות טעינה מהירות ואולטרה מהירות (Direct Current, DC) בצירי תנועה ובמקומות מרכזיים ברשויות מקומיות בפריסה ארצית, ותוצאותיו אמורות להתפרסם בקרוב.

משרד האנרגיה ציין בהודעתו כי הוא פועל במרץ להסרת החסמים להתפתחות שוק הרכב החשמלי, ודואג לשתף פעולה ולרתום למשימה את רשות החשמל וחברת החשמל  לישראל להקמת התשתית הנדרשת. המשרד אף קידם את יעד הממשלה במסגרת הצעת המחליטים ליעדי התקציב 2022 לקביעת יעד של הפסקת מכירת רכב פרטי שאינו חשמלי החל משנת 2030. כל זאת, כחלק מיעדי משק האנרגיה של המשרד לשנת 2030 להקטנת השימוש במוצרי דלק וצמצום פליטות גזי החממה בישראל.

המשרד מקדם את הטמעת כלי הרכב החשמלי בישראל בשיתוף אגף תקציבים במשרד האוצר, משרד הפנים והרשות לשירותים ציבוריים-חשמל (רשות החשמל).