בתוך פחות מחודשיים: שני אירועי סייבר לגבי תעשיית המזון [הבשר בארה”ב + והחלב/גבינות בהולנד)

08:20 04.06.2021

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: , ,

מספר אתרי חדשות בארץ דיווחו השבוע על מה שכינו מתקפת סייבר כנגד JBS – יצרנית הבשר הגדולה בעולם – אשר השביתה חמישית מייצור הבשר בארצות הברית.

ואולם כלי התקשורת הללו בארץ לא דיווחו כי למעשה מדובר בהתקפה שנייה על גורם בתעשיית המזון במערב בתוף פחות מחודשיים.

שר המשפטים והביטחון ההולנדי אמר בסוף חודש מאי כי שינוע המזון אינו נתפס כאחד מהמגזרים החיוניים ביותר בחברה ההולנדית ואולם מאוחר יותר השנה צפוייה להיערך חקירה לגבי תחום זה. הוא אמר את הדברים בתשובה לשאילתות כתובות בפרלמנט ההולנדי.

הדבר יקרה בעקבות התקפת סייבר ודרישה לתשלום כופר [Ransomware] נגד יצרן מזון הולנדי.

במחצית הראשונה של חודש אפריל דיווחו כלי התקשורת בהולנד על התקפת הכופרה הזאת על המרלו”גים של חברת הלוגיסטיקה והשינוע Bakker Logistics, התקפה שגרמה למחסור באספקה של גבינות צהובות ארוזות ומוצרים אחרים ברשת המרכולים של Alberrt Heijn (רשת הסופרמרקטים הגדולה ביותר בהולנד). במרכולים לא מעטים נראו מדפים ריקים או ריקים למחצה.

עפ”י דיווח של חברת האבטחה BitDefender, התקיפה הייתה במהלך חג הפסחא הנוצרי והיא אילצה את עובדי חברת בייקר לוג’יסטיקס להשבית את כל מערכות המחשוב שלהם ולחזור להשתמש בעט ונייר. רק לאחר שישה ימים שבו המערכות לפעול.

עפ”י אחד הדיווחים בהולנד, Toon Verhoeven  המנהל של בייקר לוג’יסטיקס אמר כי ככל הנראה התוקפים ניצלו כשל ב- Microsoft Exchange Server.

החברה דיווחה על האירוע לרשויות. החברה סירבה לאשר או להכחיש כי שילמה לתוקפים.