בשנת 2021: תעשיית הסייבר הישראלית – גידול פי שלושה בגיוסים לשיא של 8.8 מיליארד דולר

נתונים שאסף ועיבד מערך הסייבר הלאומי מראים כי בהשוואה לשנה שקדמה, סכומי הגיוסים של תעשיית הגנת הסייבר בישראל גדלו פי שלושה בשנת 2021 והגיעו למספר שיא של כ- 8.8 מיליארד דולר. שיאים נוספים נרשמו בסך הייצוא הכולל בסייבר ובכמות החברות הישראליות שנכנסו השנה למועדון חדי הקרן – חברות השוות יותר ממיליארד דולר.

לדברי מערך הסייבר הלאומי, תעשיית הסייבר הישראלית ביצעה יותר מ- 130 עסקות שונות בהן גויס סכום כולל של 8.8 מיליארד דולר – פי שלושה ביחס לשנה שעברה. בנוסף, הונפקו השנה ארבע חברות סייבר ישראליות ו- 11 חברות ישראליות נוספו למועדון חדי הקרן היוקרתי בתחום הסייבר – חברות השוות למעלה ממיליארד דולר. על פי הנתונים, אחת מכל שלוש חברות המוגדרות חד קרן בתחום הסייבר בעולם היא חברה ישראלית.

נתוני המערך מראים כי בשנה האחרונה ההשקעה בישראל ביחס לעולם נמצאת במגמת עלייה: השנה התאפיינה ביותר מ- 40 עסקאות רכש של חברות ישראליות בעלות מוערכת של יותר מ- 3.5 מיליארד דולר. כמו כן, סך ההשקעות בסייבר תוצרת ישראל הגיעו השנה לכדי 40% מההשקעות בעולם. בנוסף, על פי ניתוח של מכון הייצוא, סך הייצוא הכולל בסייבר, עמד בשנה האחרונה על 11 מיליארד דולר.

רועי ירום, ראש מרכז התעצמות במערך הסייבר הלאומי, אמר כי “תעשיית הסייבר סיימה שנה מדהימה נוספת בה היא מדגימה שהיא לא רק מנוע ראשון במעלה של צמיחה כלכלית בישראל אלא גם עמוד תווך של אקו-סיסטם חדשנות הסייבר העולמי”.

* קיראו גם כאן ו- כאן.