בשנת 2021 הוגשו 50 תביעות ייצוגיות נגד חברות תקשורת

במהלך שנת 2021 הוגשו לפחות 50 תביעות (ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות) נגד חברות תקשורת שונות.

שתי “המובילות” את הרשימה הן חברת פרטנר תקשורת ובזק החברה הישראלית לתקשורת – נגד כל-אחת מהן עשר תביעות ייצוגיות.

יצויין כי בתחילת השנה הוגשו נגד חברת פרטנר ארבע תביעות ייצוגיות נפרדות באותו הנושא (תקלה ב- פרטנר TV) אולם אחת מהן נמחקה.

במקרה של בזק אחת מהתביעות היא תביעה המאגדת, לפי החלטת בית-המשפט, שתי תביעות נפרדות שהוגשו ב- 11/20 לכדי תביעה אחת משותפת.

נגד החברה-הבת, בזק בינלאומי, הוגשו השנה שלוש תביעות שונות. במקום השלישי מבחינת מספר התביעות שהוגשו ממוקמת קבוצת הוט. אחת מהתביעות החדשות השנה היא למעשה איחוד של 3 תיקים ישנים משנים קודמות, שאוחדו יחדיו לתיק אחד בהחלטת בית-המשפט.

שלוש תביעות שונות הוגשו השנה גם נגד חברת גולן טלקום. באופן מקרי לחלוטין, שתיים מהתביעות (ע”י תובעים שונים בנושאים שונים לחלוטין) הוגשו ממש באותו היום.

תיק אחד (נפרד) נפתח נגד כל אחת מהחברות הבאות: סמייל טלקום, רמי לוי שיווק השיקמה תקשורת, 015 השיקמה, 018 אקספון מרתון [תיק הנמצא בעיכוב הליכים בשל הליכים אחרים בהם מעורבת החברה] וחברת 019 טלזר.

נגד חברת הלוויין Yes/DBS הוגשו בשנה זו 2 תביעות.

יצויין גם שנגד חברת דואר ישראל הוגשו השנה שלוש תביעות ייצוגיות שונות.

* נגד משרד התקשורת הוגשו השנה מספר עתירות מינהליות: אחת מהן ע”י חברת הוט [כנגד עיצום בסך 5.7 מיליון ₪ בנימוק כי הפרה את רפורמת השוק הסיטונאי] ונוספת – ע”י חברת גולן תקשורת [בעקבות החלטת משרד התקשורת מחודש יולי 2021 הקובעת שעל גולן להשיב למדינה הטבה כספית שהתקבלה על ידה בעבר ממשרד התקשורת בסכום של כ- 59 מיליון ₪: העת”מ הוא לביטול החלטת המשרד הנ”ל ולהשבת התשלום ששולם על ידי גולן למדינה, לידיה]. שתי העתירות הללו עודן עומדות ותלויות בבית-המשפט המחוזי בירושלים בשיבתו כבית-משפט לעניינים מינהליים.

ראוי לציין גם כי עדיין מתנהלת בבית-הדין האיזורי לעבודה בתל אביב תביעה של גימלאי משרד התקשורת נגד המשרד ומדינת ישראל.

** נגד משרד התקשורת/השר/המנכ”ל הוגשו השנה כמה וכמה הליכים שונים לבית-המשפט העליון. נכון להיום, מקצת מהעתירות הללו (שדווחו ב- Read IT Now) עודן תלויות.