בשל קריסת האפליקציה שלה: הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד ג’י טי גטאקסי סרוויסס ישראל בשם כל הנהגים שהיו לקוחותיה ב- 7/2021

07:58 16.08.2021

קטגוריות: משפט

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק להגנת הצרכן) נגד חברת ג’י טי גטאקסי סרוויסס ישראל [GT Get Taxi] בשם כל הנהגים שהיו לקוחותיה ב- 7/2021 בשל קריסת האפליקציה שלה.

השאלות בהן עוסקת התביעה: האם גטאקסי בהתנהלותה הפרה את החוזה שלה מול המבקשים ומול חברי הקבוצה? מה בדיוק גרם לאפליקציית גטאקסי לקרוס והאם היא קרסה עקב רשלנות? האם היה בידי החברה למנוע את קריסת האפליקציה? האם החברה חייבת לפצות את לקוחותיה בגין דבר זה?

התובעים בתיק זה הם דניאל ברנר וזאב פרידמן, נהגי מונית המנויים ליישומון שירות  הזמנת מונית של החברה. מדובר באפליקציה מבוססת מיקום המאפשרת לנהגי מוניות ולנוסעים לתקשר זה עם זה באופן ישיר ובין היתר לתאם איסוף, לבצע תשלום ולתת משוב.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “בתאריכים 21-25 ביולי 2021 קרסה אפליקציית גטאקסי מספר פעמים ללא התראה, כל פעם למספר שעות […] לא מן הנמנע כי ישנם מועדים נוספים בחודש יולי שבהם האפליקציה קרסה ולא עבדה כלל”

עוד נטען בכתב התביעה כי “למותר לציין כי כאשר אפליקציית גטאקסי לא פועלת, למבקשים ולחברי הקבוצה, נהגי המוניות, אשר מסתמכים על האפליקציה ותלויים בה לצורך עבודתם השוטפת, נגרם נזק צפוי, והם לא יכלו לקלוט נוסעים ואיבדו חלק ניכר מהכנסתם”.

לדברי כתב הטענות, “בכל עת שהאפליקציה קרסה, ללא התראה ובאופן פתאומי, לא התאפשר למבקשים לקלוט נסיעות דרך האפליקציה.

“בזמן שהאפליקציה קרסה, על-מנת להקטין את הנזק, המבקשים קלטו נסיעות ללא האפליקציה. דא עקא, עיקר הפרנסה של המבקשים ושל מרבית חברי הקבוצה מקורה בנסיעות שמנותבות אליהם ע”י אפליקציה זו”.

לטענתם, “לאור התלות של המבקשים ושל חברי הקבוצה באפליקציית גטאקסי, המבקשים וחברי הקבוצה קלטו הרבה פחות נוסעים והכנסתם נפגעה באופן משמעותי”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד פנחס מיכאל אור ועוה”ד רון סולן ודוד מזרחי.