בשל עיצומי העובדים במשרד החוץ: משרד רה”מ מתקשר בפטור ממכרז [“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”] עם 2 מלונות בי”ם לאירוח קנצלר גרמניה ופמלייתו [1-3 במארס 2022]

08:54 01.03.2022

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

בעקבות העיצומים שנוקט ועד העובדים במשרד החוץ, אישרה וועדת הפטור במשרד ראש הממשלה התקשרות בפטור ממכרז [“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”] עם 2 מלונות בי”ם לאירוח קנצלר גרמניה אולף שולץ ופמלייתו, מלון המלך דוד ומלון וולדורף אסטוריה (בהיקף של 200,000 ₪ לכל מלון).

זאת על-מנת “שניתן יהיה להלין ולארח את קנצלר גרמניה ופמלייתו במסגרת ביקורם בארץ באופן מתאים וההולם את הביקור”, כדברי הוועד.

יצויין כי ב- 22.2.2022 נערכה ישיבת וועדת המכרזים המשרדית ולמחרת נערכה ישיבה של וועדת הפטור המשרדית.

“גב’ עדנה חלבני ראש אגף ביקורים וקשרים בינלאומיים פנתה ביום 20.2.2022 לחשב המשרד ועידכנה אותו כי ביום 17.2.2022 הודיעה לה מנהלת מחלקת אורחים רשמיים במשרד החוץ כי משרד החוץ מסיר את אחריותו מהביקור ואף הודיע על כך ללשכת הקנצלר. זאת, בשל עיצומים שעורכים עובדי המשרד. במכתבה ציינה גב’ חלבני כי ראש הממשלה וראש המועצה לביטחון לאומי (מל”ל) ביקשו שהטיפול יעברו לאגף בכיר ביקורים וקשרים בינלאומיים במשרד ראש הממשלה. לפיכך ביקשה לדאוג לתקציב שיכסה את עלויות הביקור. לפי התכנון, במסגרת ביקור הקנצלר צפוייה המשלחת הגרמנית, המונה כ- 70 נפשות, להתארח במלון המלך דוד וכן עתידים  להתקיים שם אירועים רשמיים בהשתתפות ראש הממשלה”.

היועץ לביטחון לאומי וראש המל”ל אייל חולתא שיגר מכתב לוועדת המכרזים של משרד ראש הממשלה בו כתב כי “ביטול ביקור הקנצלר עקב שביתת עובדי משרד החוץ עלולה לגרום לנזק של ממש ליחסים המדיניים בין ישראל לגרמניה בכלל ובתקופה רגישה זו בפרט”. לפיכך הוא ביקש “לתמוך ולקדם את כלל הנדרש על-מנת לאפשר למשרד ראש הממשלה ולמטה לביטחון לאומי לממש ביקור חשוב זה באופן מקצועי וממלכתי כנדרש”.