בשל הפסדים כבדים הדואר בשווייץ עלול לפטר עוד עובדים

לא רק חברת דואר ישראל, משרד התקשורת והכנסת מתחבטים לגבי ניהול המשבר המתמשך בדואר הישראלי. עתה מסתבר כי אנחנו לא לבד. בשל הפסדים כבדים הדואר בשווייץ [Swiss Post] עלול לפטר עוד עובדים. כיום מעסיקה החברה שבבעלות ממשלתית 50,000 עובדים במאה תפקידים שונים. 

על הדואר השווייצרי לחסוך סכום של 107.5 מיליון דולר עד סוף שנת 2023. Roberto Cirillo מנהל הדואר בשווייץ אמר בראיון לעיתון Blick כי החיסכון הזה צריך להיות מושג באמצעות התייעלות, למשל בתחומי התחבורה, הרכש והמבנה האנושי.

הוא הדגיש כי בשלב זה לא ידוע האם התהליך יהיה כרוך בהכרח בפיטורים. הדואר השווייצרי מנהל עתה מגעים עם מאסדר המחירים לגבי העלאת תעריפי משלוח של מכתבים וחבילות כשהמועד הקרוב האפשרי לביצוע העלאות מחירים יהיה רק בשנת 2024.

מנהל הדואר השווייצרי הזהיר כי ללא קיצוץ בעלויות לצד העלאת התעריפים הדואר במדינה ייאלץ לקצץ בשירותים שהוא מעניק משום שלא יוכל עוד למלא את חובת השירות האוניברסלי עפ”י Postal Services Act/Postal Services Ordinance.

הוא הזהיר כי הדואר השווייצרי עלול למצוא את עצמו במצב דומה לעמיתו בצרפת שם יש שירות זול בערים ושירות יקר יותר באיזורים הכפריים המרוחקים, בשל עלויות תפעול גבוהות יותר. זה מצב שהדואר השווייצרי רוצה להימנע ממנו.