בשווייץ חושדים: מעבדת מחקר ממשלתית המתמחה במניעת לוחמה כימית, ביולוגית ואטומית הותקפה בידי האקרים הקשורים לשירות החשאי הרוסי

14:24 03.08.2018

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: ,

בשווייץ חושדים כי מעבדת מחקר Spiez Laboratory  — המתמחה במניעת לוחמה כימית, ביולוגית ואטומית ובהגנה על האוכלוסייה מפני איומים וסיכונים בתחומים הללו — הותקפה בידי קבוצת האקרים הקשורים לשירות החשאי הרוסי ומכונים Sandworm.

המעבדה בת 99 העובדים ממוקמת בעיר שפיץ והיא חלק מה- Federal Department of Defence, Civil Protection and Sports. לפי וויקיפדיה, היא אחת מחמש מעבדות בעולם בעלות אישור קבוע מהארגון למניעת הפצתו של נשק כימי.

החשד בשווייץ היא שההאקרים ניסו לפרוץ למערכות המחשוב של המכון בשל חלקו בחקירה הקשורה להרעלתו של המרגל הרוסי סרגי סקירפל ובתו בבריטניה ב- 4.3.2018 בידי סוכנים רוסיים בעזרת הגז Novichok.

עפ”י דיווח בעיתון השווייצי Sonntags Blick, המכון בדק את הגז ולפיכך במוסקבה היה עניין לגבי מה מצאו החוקרים בשווייץ לגבי האירוע. במסגרת ניסיונות הפריצה למכון נעשה שימוש במסמך WORD מזוייף וניסיון להתחזות לעובד המכון. לא נמצא כי מידע כלשהו הוצא מהמכון בשווייץ במסגרת זו.

יצויין כי אין זו הפעם הראשונה השנה שגורם בשווייץ הינו יעד להאקרים. מוקדם יותר השנה דווח כי הוועד האולימפי הבינלאומי [International Olympic Committee, IOC] היה יעד לניסיון כזה כמו גם מספר חברות טכנולוגיית מידע במדינה.