“בשבועות האחרונים שוקפו למינהל הרכש הממשלתי על ידי משרד האוצר מס’ קשיים טכנולוגיים הכרוכים בעבודה עם Meet (של גוגל) ואשר יש לגשר עליהם במידה מספקת בטרם ניתן יהיה לבצע מעבר מלא לעבודה עם Meet”

החשב הכללי במשרד האוצר אישר למשרד האוצר הרחבת ההתקשרות בפטור ממכרז עם חברת קבוצת נאוטק תקשורת בע”מ לגבי רכישת רישיונות Zoom  לניהול ישיבות והרצאות מרחוק באמצעות ועידות וידאו [מבית Zoom Video Communications].

ההתקשרות הנוספת היא לתקופה של שנה עד יוני 2023, עפ”י תקנה 3(4)(ב)(3) בתנאים זהים לתנאי ההתקשרות הראשונה ובנסיבות שבהן השמירה על האחידות נדרשת מטעמי חסכון ויעילות.

מפרוטוקול וועדת הפטור המרכזית עולה כי “ביוני 2020 אושרה התקשרות בהליך תיחור של עד 50 אש”ח כולל מע”מ עם החברה עבור רכישת רישיונות ZOOM לשימוש עובדי המשרד לשנה.

“ביום 26.7.2020, לאור התגברות נגיף קורונה, אישרה ועדת המכרזים המשרדית הרחבת התקשרות עם החברה עבור רכש של 50 רישיונות זום.

“בחוות דעתו של מינהל הרכש הממשלתי צויין כי במסגרת מכרז מרכזי 01-2020 לאספקת שירותי ענן על גבי פלטפורמה ציבורית עבור משרדי הממשלה ויחידות הסמך אשר נערך כחלק מפרוייקט נימבוס, פרוייקט רב-שנתי שנועד לתת התייחסות מקיפה לאספקת שירותי ענן לממשלת ישראל בו זכו החברות הבאות:  Amazon Web Services, AWS   ו-Google Cloud Platform, GCP .

“בחודש אוקטובר 2021 הגדיר מינהל הרכש הממשלתי את כלי ויעוד הווידאו של GCP – Meet ככלי ויעוד חזותי רוחבי בממשלה והנחיה בנושא פורסמה למשרדי הממשלה ויחידות הסמך – הנחיה זו נכללה גם בהודעת מכרז נימבוס שמספרה 16.2.2.

“בהתאם להנחייה, במהלך חודש ינואר 2022 המשרד החל לרכוש רישיונות של GCP – Meet.

“בשבועות האחרונים שוקפו למינהל הרכש על ידי המשרד מס’ קשיים טכנולוגיים הכרוכים בעבודה עם Meet ,ואשר יש לגשר עליהם במידה מספקת בטרם ניתן יהיה לבצע מעבר מלא לעבודה עם Meet. חלק מהנושאים הללו מצויים בבחינה רוחבית ממשלתית יחד עם GCP ואילו חלקם נבחנים במינהל הרכש יחד עם גורמי המקצוע מטעם GCP.

“היות שיש חשיבות לרציפות בזמינותם של שירותי ויעוד חזותי בממשלה, בוודאי בעת הזו, ובשים לב למגבלות המחייבות את רכש הרישוי לתקופה של שנה, מינהל הרכש אינו מתנגד לבקשת המשרד להחרגה מהמכרז המרכזי בכפוף להתניות הבאות:

+ משרד ימשיך בקידום ההטמעה של Meet באופן רציף במקביל לשימוש ב- ZOOM.

+ סטטוס על התקדמות תהליך ההטמעה יועבר למינהל הרכש באופן שוטף, ולכל הפחות מדי חודש.

+ ככל שיימצא כי הפונקציונליות המסופקת ב- Meet היא מספקת, יפעל המשרד – בתיאום עם מינהל הרכש, להשלמת ההגירה ל- Meet  בהקדם”.