בריטניה: אם שותים – לא רוכבים על קורקינט חשמלי

08:08 04.06.2021

קטגוריות: קורקינטים ואופניים חשמליים

תגים:

בינואר השנה דיווח אתר ה- BBC  על מה שידוע כאדם הראשון בממלכה המאוחדת שנמצא אשם ברכיבה בשכרות בקורקינט חשמלי.

לדברי האתר, מדובר ב- Kyah Jordan בת ה- 20 מ- Isle of Wight שנהגה בחודש דצמבר האחרון ב- Newport  במהירות של כמעט פי שלושה מהמהירות המותרת, נסעה באור אדום וכמעט התנגשה במכונית סמוייה של המשטרה.  זאת לאחר שלגמה, בשותפות עם חבריה, מספר כוסיות  של רום.

העלמה הצעירה הובאה לבית-המשפט שם נגזר עליה עונש של איסור נהיגה ועבודות לטובת הציבור. בדיון הסתבר כי זו הפעם הראשונה בחייה שהיא רוכבת על קורקינט חשמלי.

השופטים אמרו כי הקורקינט החשמלי הוא כלי רכב ממונע בדיוק כמו טוסטוס וכמו אוטובוס.

ב- 25 במארס 2021 דיווח ה- BBC בידיעה נפרדת כי שישה סטודנטים מניוקסל נתפסו כשהם רוכבים על קורקינטים חשמליים תוך כדי נהיגה עם כמות אלכוהול בדמם מעל למותר.

בגרמניה סיכמו שנה ראשונה בה הוכנסו קורקינטים חשמליים לשימוש עם מספר נפגעים נמוך מהצפוי

עפ”י ידיעה שפורסמה באתר החדשות הגרמני Deutsche Welle ב- 26 במארס 2021, בגרמניה סיכמו שנה ראשונה בה הוכנסו קורקינטים חשמליים לשימוש ציבורי [מאז מאי 2019] עם מספר נפגעים נמוך מהצפוי ומהנתונים שחששו מהם מראש.

עפ”י נתונים שפירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של גרמניה [Destatis], תאונות דרכים בהן מעורבים קורקינטים חשמליים היוו פחות מ- 1% מכלל תאונות הדרכים בהן נפצעו אנשים בשנת 2020.

מנתוני הלמ”ס הגרמני עולה כי 2,155 (או 8% מכלל 264,000 התאונות עם נפגעים שתועדו ע”י משטרת גרמניה בשנת 2020) יוחסו לפגיעות כתוצאה או בהקשר של קורקינטים חשמליים.

במרבית המקרים היה מדובר על פציעות רק של הרוכבים ולא של אנשים בסביבתם. לעומת זאת היו אשתקד בגרמניה 91,500 מקרים מתועדים של תאונות עם אופניים שגרמו לנפגעים.

בסך הכל היו בגרמניה בשנה הקודמת חמישה הרוגים שנפגעו מקורקינטים חשמליים לעומת 426 רוכבי אופניים שנהרגו.