בקשות של משרד המשפטים לפטור ממכרז: חברת HP, חברת Oracle, חברת א.מ.ן מחשבים וד”ר נחמן אורון

משרד המשפטים פירסם לאחרונה מספר הודעות על כוונה להתקשרות עם ספק יחיד.

שם הספק: היולט-פקרד (ישראל) בע”מ

נושא ההתקשרות: א. ביחידות המשרד הותקנה באוגוסט 2004 מערכת לניהול מסמכים על בסיס מערכת ניהול תוכן ארגוני 2003 SharePoint וב- 2009 הוטמעה גרסה 2.0 (גרסת תיקונים ותוספות עקרוניות). המערכת הקיימת פותחה בטכנולוגיה 2003 SharePoint שאינה נתמכת עוד על-ידי חברת Microsoft ועל כן קשה למצוא תכניתנים או לחליפין להכשיר תכניתנים שיתמכו במערכת. על פי תנאי מכרז המשרד 2/2008 להספקת שירותי מיקור חוץ הכוללים פיתוח ותחזוקת תשתיות, ספק התפעול הנכנס צריך היה לקבל את תחזוקת המערכת.

ב. התקשרות עם היולט-פקרד לרכישת שירותי תחזוקה לניהול מסמכים בפרקליטות

שם הספק: אורקל מערכות תוכנה ישראל בע”מ

מהות ההתקשרות: הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ורשות התאגידים עובדים עם בסיס הנתונים של אורקל עבור סביבת הייצור וסביבת האינטגרציה, הגירסה הנוכחית של בסיס הנתונים הינה 11G ויש צורך בחידוש חוזה התחזוקה (SA) לשנה נוספת על מנת לקבל עדכוני גירסאות ותיקוני באגים. בשל קריטיות מערכות הרשות לאיסור הלבנת הון ורשות התאגידים נדרש רכש של בנק שעות תמיכה וייעוץ על ידי מומחי חברת אורקל.

תחזוקת הרישוי (SA) ושירותי יועצי חברת אורקל מחברת אורקל ישראל מאפשרת שירות ייחודי העונה לדרישות המשרד וזאת נוכח העובדה שיועצי אורקל ישראל הינם מומחים למערכות מתוצרת החברה והיחידים שיש להם גישה בלעדית וישירה למאגר התקלות והפיתרונות של החברה בכל העולם.

בכדי לוודא כי רק חברת אורקל יכולה לתת את השירות המבוקש, נעשתה פניה למספר חברות בכדי לקבל תמיכה למספר נושאים הקשורים למסד הנתונים Oracle 11g. הגורמים אליהם נעשתה הפנייה הגיבו כי אין להם את הידע המתאים ויש לפנות לחברת אורקל ישראל/העולמית. כמו כן, נעשתה פניה לאורקל בעניין היתרון היחסי של רכש רישיונות ותמיכה של חברת אורקל ע”פ חברה שהיא צד שלישי.

שם הספק: א.מ.ן מחשבים

מהות ההתקשרות: התקשרות עם א.מ.ן מחשבים בע”מ לחידוש רישיונות Citrix עבור המשרד. בשנת 2012 החל המשרד בפריסת מענה התחברות מרחוק באמצעות תוכנת Citrix. האגף רכש 1,200 רשיונות ואלה מנוצלים להבטחת תמיכה שוטפת בתהליך הפריסה, תיקון תקלות ובאגים וביצוע שדרוגים. פורסמה בקשת התקשרות עם Citrix ולא התקבלו השגות.

שם הספק: ד”ר נחמן אורון

מהות ההתקשרות: הארכת ההתקשרות עם ד”ר נחמן אורון ללא עלות תקציבית נוספת למתן שירותי ייעוץ וליווי אסטרטגי למנהל אגף מערכות מידע [הארכת התקשרות לניצול יתרה וולא עלות נוספת; באישור ועדת מכרזים משרדית]