בקשות לפטור ממכרז שהגיש משרד האוצר

לאחרונה הגיש משרד האוצר מספר בקשות להתקשרות בפטור ממכרז. להלן מקצת מהבקשות הללו:

שם הספק: אורקל מערכות תוכנה ישראל בע”מ

נושא ההתקשרות: מסד הנתונים של חב’ אורקל משמש את משרד האוצר בכל אפליקציות המידע במשרד, כולל מערכת תקציב המדינה, מערכות מידע רבות באגף שוק ההון, מערכות השכר, רשות החברות ואף עבור גזירות נתונים ממערכות בוח”ן ומרכב”ה. האגף למערכות מידע במשרד האוצר מבקש לרכוש תחזוקה ותמיכה לרישיונות אורקל שבידה לשנת 2013. כל מערכות המידע אשר פותחו במשרד (למעלה ממאה) מבוססות על בסיס הנתונים אורקל. החלפה או המרה לבסיס נתונים אחר תדרוש כתיבה מחדש של המערכות בהשקעה של מאות שנות אדם . לפיכך, הנושא אינו רלוונטי וודאי שאינו כלכלי. חברת אורקל היא היחידה המספקת שירותי תחזוקה למוצרים מתוצרתה. כמו כן, עפ”י מדיניות חברת אורקל, לא ניתן לרכוש תחזוקה למוצרים ללא שירותי תמיכה (הללו בלתי נפרדים).לאור הנ”ל חברת אורקל הינה היחידה שיכולה לענות על צרכי רכש זה ולפיכך מהווה ספק יחיד.

שם הספק: HP – היולט-פקרד (ישראל) בע”מ

נושא ההתקשרות: היחידה למערכות מידע באוצר מבקשת לחדש חוזה שירות ותחזוקה למערכות שרתי VMS מתוצרת חב’ DEC (הן לגבי חומרת השרתים והן לגבי רישיונות התוכנה בהם – מערכת הפעלה ובסיסי נתונים). היחידה למערכות מידע באוצר מפעילה ומתחזקת את פרוייקט בוח”ן עד שיוחלף על ידי פרוייקט מרכב”ה. במסגרת פרוייקט בוח”ן מופעלת המערכת הכספית, אשר באמצעותה מנוהל תקציב ומאושר רכש ותשלום לספקים בכל חשבויות הממשלה אשר טרם הוסבו למרכב”ה.

חברת Digital Equipment Company (או DEC) הקימה, פיתחה וייצרה את חומרת שרתי VMS במשך שנים רבות. כל תשתית פרוייקט בוח”ן פותחה והתבססה על חומרה זו של חברת DEC וכן על מסד הנתונים RDB מתוצרתה. בשנת 1998 נרכשה חברת DEC ע”י חברת Compaq ובשנת 2002 נרכשה חברת Compaq ע”י חברת Hewlett-Packard (או HP).

כאמור, תשתית בוח”ן פותחה והוקמה על גבי שרתי VMS ומסד הנתונים RDB, ומכאן שאין אפשרות להפעילה בטכנולוגיה אחרת – שכן פעולה כזאת תחייב כתיבה מחדש של היישום. עפ”י תוכנית העבודה של פרוייקט מרכב”ה, הצפי לסיום החלפת פרוייקט בוח”ן הינו עד סוף שנת 2013. כמו כן, יש לשמור היסטוריה למשך 7 שנים נוספות, דהיינו, עד שנת 2020. מטבע הדברים, כמות הציוד תרד בהדרגה ככל שנתקרב למועד זה.

חברת HP הינה הבעלים של חב’ DEC והיחידה שיכולה לספק שירות לחומרת שרתי DEC תוך שימוש בחלפים חדשים ומקוריים; חברת HP היא היחידה שיכולה לספק רישיונות תוכנה ועדכונים למערכת ההפעלה VMS; חב’ HP הינה היחידה בעלת הסמכה לטפל במערכות VMS מתוצרת חב’ DEC לשעבר.

שם הספק (ספק חוץ): FSI – Financial Stability Institute

נושא ההתקשרות: התקשרות עם FSI – Financial Stability Institute לרכישת כלי מקוון לטובת עובדי אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון.